Кантонерът, забравил да спусне бариерата в Асеновград, се признал за виновен

Разпитан е и машинистът на пътническия влак.

Той е обяснил пред разследващите, че не е видял спуснати бариери, но е видял кантонера извън сградата и е предположил, че има поставени знаци да не преминават автомобилите, тъй като на този прелез е имало и други подобни случаи.

Според Георги Вардев от поделение „Управление на движението на влаковете и гаровата дейност – Пловдив“ на НКЖИ, този прелез е охраняем, със спускащи се ръчни бариери, обслужвани от прелезопазач. „Факт е, че те не са били спуснати, въпреки че кантонерът е приел от съседната гара Крумово съобщението за заминаващия пътнически влак, записал си е надлежно разпореждането, но бариерите не са били спуснати“, каза Вардев.

Той допълни, че в НКЖИ постоянно се автоматизират прелези и поясни, че на територията на компанията има 757 прелеза, от които само 82 са с ръчни бариери и се обслужват от прелезопазачи.

По думите на Вардев, след като замине влакът от предишната гара, има определени минути, които са записани в прелезопазачницата и кантонерът е длъжен да спусне бариерните греди, за да мине безопасно влакът.

Георги Вардев беше категоричен, че след като е употребил алкохол, прелезопазачът няма място в НКЖИ.

1 2

Подобни статии

Top