Кметът на „Марица“ Димитър Иванов запозна министър Даниел Лорер с проекта за Голямоконарско шосе

Димитър Иванов присъства на официалната церемония за старта на проекта за завод за ел. велосипеди

Кметът на община „Марица“ Димитър Иванов присъства на официалната церемония по обявяване на старта на проекта за бъдещия завод за електрически велосипеди в Индустриална зона „Марица“, част от Тракия икономическа зона/ТИЗ/. Гост на събитието бе и министърът на иновациите и растежа Даниел Лорер.

Заводът ще бъде изграден на площ от 200 дка, а инвестицията е на новоучреденото българо-австрийско дружество „Пиерер § Макском Мобилити“ ООД, в което влизат пловдивският производител на велосипеди „Макском“ ЕООД и австрийският производител на мотоциклети „Пиерер Мобилити Груп“.

Новият завод ще е част от иновативния, не само за България, но и за Европейския съюз, проект на ТИЗ – въглеродно-неутрални индустриални паркове.

Даниел Лорер призова кметовете да създадат безопасни велоалеи за все по-големия брой български велосипедисти.

„Възползвам се от възможността да похваля цялата българска индустрия – всъщност България произвежда и изнася велосипеди за близо 400 млн. евро. Смятам, че тази индустрия трябва да се разраства. Нека да отправя един апел към всички кметове на български градове – вече в лично качество като велосипедист, но и като министър: Моля Ви създайте читави велоалеи, така че да дадем възможност на хората безопасно да карат велосипедите, произведени у нас, а не само да ги изнасяме“, призова министърът.

Той допълни, че навсякъде, където е възможно в София, се придвижва с колело.

Даниел Лорер приветства началото на тази голяма инвестиция и отбеляза, че това е бъдещето на зеленото придвижване в Европа.

„За нас като политици, това е признание и предизвикателство. Признание, че извървяваме първата стъпка от  пътя, който започнахме през лятото с промяната,– случват се проекти, за които вече разказахме и те започват да придобиват своя физически облик. С тази нова инвестиция нека да помечтаем заедно да станем  производител №1 на велосипеди в Европа. Ако има нещо, което ни спира по този път, новата администрация в България, в лицето на Министерството на иновациите и растежа е тук, за да го направи възможно“, допълни министър Лорер.

Coбcтвeниĸът нa „Maĸcĸoм“ ЕООД Maĸcим Mитĸoв подчерта, чe се стартира с производство на 200 000 е-велосипеда годишно, но цeлтa е продукцията да бъде удвоена и броят им да стигне 400 000 за година.

На Голямоконарско шосе ще бъде изградена велоалея, дълга 7 км

В неформален разговор Димитър Иванов благодари на министър Лорер за отпуснатите 1 500 000 лева за отчуждителните процедури за реконструкцията и разширяването на Голямоконарско шосе и го запозна с подробности от проекта.

„Проектът е факт от няколко години насам, но в него не бе заложено строителството на велоалеи. По мое настояване, както и на бизнеса в Индустриална зона „Марица“ , бяха проектирани и алеи за велосипедисти. Така с изграждането на завода и разширяването и реконструкцията на Голямоконарско шосе, ще бъде дадена възможност на служителите на предприятието, да се придвижват с велосипеди по велоалеята, която ще е близо 7 километра“, обясни кметът на община „Марица“ на министъра на иновациите и растежа.

Новият завод за електрически велосипеди ще е разположен на 200 дка в Индустриална зона „Марица“, част от ТИЗ.

Производствената база ще е на площ от 60 000 кв. м. Предприятието ще осигури над 1000 нови работни места за Пловдив и региона. Очаква се инвестицията да е между 60 млн. лв. и 80 млн. лв. Австрийската и българската компания притежават по 50% дял в съвместното предприятие. Заводът ще бъде построен до края на 2023 г., а производството ще стартира през първото тримесечие на 2024 г. Предприятието ще е част от иновативния, не само за България, но и за Европейския съюз проект на „Тракия икономическа зона“ – въглеродно-неутрални индустриални паркове.

На събитието присъстваха и кметът на Пловдив Здравко Димитров, председателят на Управителния съвет на „Пиерер Мобилити Груп“ Щефан Пиерер, прокуристът на новото дружество от страна на „Макском“ ЕООД и търговски директор на пловдивската компания Николай Виденов.

Австрийската Pierer Mobility Group е специализирана в производството на мотоциклети, а най-известните ѝ марки са KTM, HUSQVARNA Motorcycles и GASGAS. Произвежда и електрически велосипеди под марките HUSQVARNA E-Bicycles, R Raymon и GASGAS E-Bicycles, като целта ѝ е да се превърне в основен международен играч в търговията с електрическите колела. През 2020 г. компанията съобщи за рекордни приходи от продажби –  1,5 млрд. евро  и продадени 326 000 мотоциклета и електрически велосипеда. Pierer Mobility Group е публична и акциите ù са листнати на водещите европейски фондови пазари.

„Maĸcĸoм“ ЕООД e ocнoвaно пpeз 1996 г. и e сред нaй-гoлeмитe пpoизвoдитeли нa вeлocипeди в Eвpoпa с производствен капацитет от 400 000 конвенционални колела годишно. Πpeз 2001 г. започва изнoc нa вeлocипeди, coбcтвeнo пpoизвoдcтвo, зa cтpaнитe oт EC, като в момента около 95% от продукцията ce peaлизиpa нa европейските пaзapи.

Инвecтицията щe пocтaви пловдивската компания нa чeлнa пoзиция в нишaтa зa пpoизвoдcтвo нa eлeĸтpичecĸи вeлocипeди в EC. България е един от водещите производители на конвенционални велосипеди в ЕС през 2020 г., като основните производствени мощности са ситуирани около Пловдив.

Подобни статии

Top