Консорциум взема автобусните линии в Пловдив? (ВИДЕО)

Само една оферта бе отворена днес

в конкурса за 13-те автобусни линии, обявен за пореден път от общината. След обжалването на процедурата,  обявена от администрацията, най-накрая се стигна до разглеждането на офертите, отбеляза кметът Иван Тотев. Той се пошегува, че обществената поръчка е единствената, която не е обжалвана от ромката Анка.

Репортери забелязаха пред общината няколко от собствениците на превозвачески фирми. Сред тях бяха Атанас Чолаков и Веселин Дошков. Тотев обаче не потвърди, нито отрече дали те са участници в консорциума-кандидат.

Според поръчката периодът на договора, който ще бъде сключен с бъдещия изпълнител, е за 10 години. Той ще стопанисва линиите 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222.

Минималните изисквания към участниците са двигателите да са Евро 6.

Поръчката е с три обособени позиции, като техните прогнозни стойности са съответно 13 639 211 лева без ДДС, 12 458 638 лева без ДДС и 12 279 588 лева без ДДС.

Според кмета, фирмата-изпълнител, трябва да има готовност да пусне нови автобуси още от март, а не тепърва да ги купува. Едва след това тези линии ще започнат да се виждат по електронните табла от гражданите, т.е. ще бъдат включени в системата за градска мобилност, поясни градоначалникът и допълни, че парите, необходими за въвеждане на рейсовете в тази система, са за сметка на превозвачите.

Около 120 нови автобуса ще бъдат вкарани в градския транспорт и те ще бъдат комфортни и климатизирани, поясни Тотев.

Удължават маршрутите на три градски линии

Кметът съобщи още, че от 15 февруари се удължава маршрутът на две автобусни линии – с номера 113 и 9. Рейсовете с номер 13 ще пътуват и по ул. „Остромила“, а линия №9 се удължава до Индустриалната зона на жк. „Тракия“.

Удължава се и маршрутът на линия №93.  Тя ще ходи до Радиново и ще обслужва индустриална зона „Марица“.

Продължава и работата по разкриване на нова линия до Летище Пловдив. Тя ще тръгва от Централна гара. Маршрутът й ще се гледа на следващата сесия, коментира Тотев и съобщи, че след като бъде одобрена от съветниците, ще бъде обявена обществена поръчка за избор на изпълнител.

Кметът призна, че пловдивската аерогара е единствената без градски транспорт до нея в целия Европейски съюз. Той подчерта, че това трябва да се промени, тъй като тази година се очаква да бъде надмината границата от 200 хиляди пътника, които ще минат през летището.

Вижте повече в следващото видео:

Подобни статии

Top