Красимир Вълчев: Местим матурите на 30 май и 1 юни

По думите му нито едно дете няма да отпадне, ако има ниска оценка на външното оценяване.

За първа година ще и външно оценяване по чужд език и информационни технологии в 10 клас. „Така децата ще могат да вземат сертификати за владеене на ниво на чужд език по европейската езикова рамка безплатно“, поясни министърът.

Окончателните предложения ще са факт през следващата седмица, допълни той.

Пролетната ваканция, която предстои от 13 до 16  април, ще се слее с почивните дни за Великден.

„Това което обсъждаме в момента, предвид натоварването на ученици и учители, а и за по-добрите мерки за карантината, тези дни да се използват за занимания по интереси, консултации, психологическа подкрепа. Това ще става при намален режим – по 2-3 часа, без да е задължително. Това ще даде възможност децата да се насочат към неща, които са им по-интересни. Не е казано, че дистанционното обучение не е интересно, информацията е, че тези методи са повишили интереса на децата към обучението“, коментира министър Вълчев. На практика обаче учениците няма да имат пролетна ваканция, реално те ще почиват само по време на великденските празници. Дните от предварително планираната ваканция от 13 до 16 април ще се използват за консултации, компенсиране на пропуските и занимания по интереси, уточниха от МОН.

Обсъжда се съботните дни да бъдат използвани за занимания по интереси, музика, изобразително изкуство, спорт, за психологическа подкрепа.

Според него, тъй като няма единна организаци на обучението във виртуална среда, както и заради различното съотношение във всяко училище между синхронното обучение във виртуални класни стаи и при даването на проекти и домашни за самостоятелна работа, отучването ще е различно. След края на извънредното положение, в клас ще се наложи отучване на материала, който не е взет по време на дистанционното обучение.

„Над 40 000 паралелки са, няма как тази синхронизация да стане“, подчерта Вълчев. Децата със затруднения в обучението, както и тези 11 процента, които не са обхванати в електронно обучение, ще отучват през юни и през юли, каза министър Вълчев. Той подчерта, че това се е случвало и досега, когато някой не е учил достатъчно през учебната година. По думите му се обсъжда да има повече занимания по интереси, повече летни занимални.

„Като цяло системата положи много усилия и се справи с електронното обучение. Средно децата учат дори повече отпреди. Единствено в ромската общност и там, където нямат електронни условия са проблем“, заключи министърът.

Той съобщи, че в детските градини няма как да се въведе електронно обучение, тъй като то е вредно за децата в тази възраст. „Детските градини са в принудителен престой, по-малък е отпускът на педагогическия персонал, вероятно ще се изчерпи. Една част от работещите в детските градини, ако е необходим персонал, ще бъдат използвани от общините в системата на социалните грижи и подпомагане за носене на храна или в системата на здравеопазване, но само с тяхно съгласие“, коментира министър Вълчев.

1 2

Подобни статии

Top