Липсата на сън понижава желанието за секс

Липсата на сън понижава либидото

Последиците от редовната липса на достатъчно сън върху здравето, външния вид и емоционалното ни състояние са многобройни. Затова е от изключително голямо значение да не пренебрегваме съня.

Нуждата от сън зависи от възрастта. Бебетата до 3-месечна възраст се нуждаят от 14 до 17 часа сън. Тези до 1 годинка между 12-15 часа сън, тези от 1 до 2 години между 11 и 14 часа. Децата между 3 и 5 трябва да спят от 10 до 13 часа в денонощието. От 9 до 11 часа сън са нужни на децата между 6 и 13 годишна възраст, а тинейджърите се нуждаят от между 8 и 11 часа. Хората между 18 и 64 години се нуждаят от 7 до 9 часа сън на нощ, а над 65 – между 7 и 8.

Поради липса на достатъчно сън тялото се разболява. Имунната система е директно свързана със съня и липсата му затруднява организма ни в борбата със заразите. Влошава се здравето на кожата: бръчки, капиляри, акне, петна и като цяло по-бързо остаряване. Повишава се опасността от сърдечни заболявания. Нараства рискът от рак нараства.

Когато спим, мозъкът ни сортира информация. Липсата на сън го лишава от време за това. Вследствие на това се затруднява мисленето и се забавят реакциите, което може да е опасно, особено в ситуации, които изискват незабавно действие – например при шофиране. Появяват се проблеми с паметта.

Липсата на сън се отразява и на теглото – започваме да трупаме килограми. Желанието за интимни ласки намалява, ако спите по-малко от 5 часа на ден в продължение на седмица, тъй като равнището на тестостерон се понижава и желанието за секс намалява.

Най-добрият начин да се разбере дали продължителността на нощната почивка е достатъчна, е по това как се чувствате. Категоричен признак е, когато станете от леглото да не изпитвате отпуснатост, ленивост, съненост. Напротив, следва да сте зареден със сили и да сте енергичен през деня. Нормално е енергичността да намалее едва при наближаване на времето за лягане.

Подобни статии

Top