Митове, в които вярваме заради телевизията

Филмите и рекламите често изграждат представи у нас, които не винаги съвпадат с истината

Има неща, които във всички филми и реклами се случват по един и същи начин, без значение какъв е сюжета или какво се рекламира.

Ето кои са най-често срещаните митове, в които вярваме именно заради телевизията:

Цитрусовите плодове са най-добрият източник на витамин C

Истината: количеството на витамин C в току-що откъсната шипка е около 650 мг на 100 г. В червените пиперки – 250 мг / 100 г., а в броколито – 120 мг / 100 г. Дори в касиса има повече витамин C, отколкото в цитрусите – 200 мг / 100 г. За справка – в портокалите откриваме 60 мг / 100 г.

Как се появява този мит: през 1908 г. портокаловата индустрия е на загуба. Производителите не успяват да продадат огромните количества плодове, с които разполагат. Рекламистът Албърт Ласкър обаче измисля рекламна кампания, в която насърчава хората да консумират една чаша портокалов сок дневно на закуска, защото портокалите са отличен източник на витамин С.

Брак се предлага с диамантен пръстен

Истината: едва ли има смисъл да ви казваме, че не е необходимо пръстенът да е от диамант. Дори не е нужно да се подарява това бижу.

Как се появява този мит. „Диаманти завинаги“ е рекламна кампания, която трябва да се включи във всеки учебник по маркетинг, тъй като е гениална и услужлива. Благодарение на слогани като този след 1947 г. чистият въглерод е в изобилие. Поради тази причина, освен че диамантът се счита за скъпо бижу, той е й незаменима част от предложението за брак.

1 2 3

Подобни статии

Top