Митове за отслабване, в които трябва да спрете да вярвате

Когато става въпрос за загуба на тегло, няма как да се оплачем от липсата на съвети и чудодейни трикове.

Въпросът е обаче дали те са реални и дали в действителност работят.

От BuzzFeed Health се допитват до различни диетолози, треньори и експериментатори по хранене, като ги молят да споделят кои са най-широко разпространените схващания за загубата на тегло.

Ето техните обобщени мнения:

Килограмите са важни

Много хора се стремят към определени килограми, които те смятат, че са идеални за тях. В момента, в който се доближат до тях, поставят нови цели и са в постоянно преследване на измислено от тях съвършенство. Експертите съветват да не се фиксирате към цифрите на кантара, а да се стремите да постигнете и поддържате тяло, което харесвате.

Някои храни изгарят мазнини или ускорят метаболизма

Много често се случва редица списания и книги да ни натякват, че трябва да ядем определени храни, за да“ изгорим мазнини „и да“ разтърсим метаболизма“. Леденостудена вода или люти чушки имат тенденция да увеличават метаболизма, но това не е краят.

Те помагат да изгорим малко повече калории, но ефектът е бърз и след пет минути минава. Затова диетолозите казват просто да внимаваме в това какво консумирате, а не да изядете парче торта и след това да се наливате с литри ледена вода.

Това, че диетите действително работят

Най-големият мит за загуба на тегло е, че диетите за отслабване всъщност работят. Въпреки че тoва е така  в краткосрочен план, те всъщност не работят в дългосрочен. Причината – повечето диети за отслабване не са пълноценни (напр. ниско съдържание на въглехидрати/без въглехидрати), което не е реалистично за дълъг период от време.

Когато човек прекрати диетата, ефектът е бързо връщане в изходна позиция. Затова изрязването на цели групи храни не е здравословно в дългосрочен план!

Всичко се случва, когато намалим въглехидратите

По-голямата част от хората губят тегло най-добре на диета, която НЕ е бедна на въглехидрати. Дори в началото да има ефект, организмът си връща за ограниченията, които му налагате.

Трябва да тренирате много и непрекъснато да се движите

Хората търсят резултати за вчера и се втурват да правят изтощителни тренировки в преследване на мечтаните килограми. Това обаче не може да продължава вечно,.

Помислете си – фитнес преди работа и бокс след работа шест пъти седмично е вероятно неприемливо за повечето хора. Освен това означава да се лишите от личен живот и може да доведе до претоварване на организма.

1 2

Подобни статии

Top