Млади артисти в България, Румъния и Гърция с провокативна изложба за Черен петък

И изкуството ще има своя Black Friday/Черен петък в Пловдив

Black Friday/Черен петък! Тази световна маркетингова стратегия, довела пазаруването до истерия, отдавна стъпи и у нас. Сега с нея се захваща и изкуството, което от една страна „коментира явлението Black Friday в комерсиалния свят, но от друга – отправя предизвикателство към артиста да изложи пред публика една забравена, така да се каже „преоценена“ част от творческото си минало“.

Провокацията приемат млади творци от три Европейски столици на културата – Пловдив (България) – 2019, Тимишоара (Румъния) 2023 и Солун (Гърция) – 1997.

Днес – 26 ноември, в трите града ще се състои Black Friday/Черен петък за разпродажба на художествени произведения.

В Пловдив мястото на изложбата с откриване-разпродажба е сутеренната зала на Постоянна експозиция „Мексиканско изкуство“, ул. „Артин Гидиков“ №11, Стария град, от 17:00 до 19:30 ч.

Но артистичният Black Friday ще продължи доста по-дълго от комерсиалния.

Творбите на 12-имата млади художници (на цени между 30 и 90 евро), ще останат на вниманието на интересуващата се от изкуство публика до 15 декември. Предвижда се и видео запис на откриването на изложбите в Пловдив, Тимишоара и Солун, който ще бъде разпространен в социалните мрежи.

Ето и българските участници :

  1. Антоан Стойков – работи в областта на графиката, занимава се и с татуиране
  2. Бельо Хаджиев – живопис и съвременно изкуство
  3. Веселка Хаджиева – работи в областта на дизайна, живописта и керамиката
  4. Вълко Чобанов – съвременно изкуство, арт инсталации, дигитално изкуство
  5. Гергана Еленкова – работи в областта живописта, съвременно изкуство-арт инсталация, илюстрация
  6. Драгомир Димитров –  работи живопис, графика, колаж
  7. Димитър Шопов – съвременно изкуство, концептуално изкуство, колаж
  8. Дарена Георгиева – живопис, рисунка
  9. Осман Юсеинов – живопис, видео арт, бижутерство
  10. Иван Иванов – скулптура, съвременно изкуство, арт инсталации
  11. Красимира Кирова – дигитално изкуство, текстил
  12. Цветелина Ангелова – скулптура, арт инсталация

Основната идея на проекта е съчетаване на некомерсиалното и комерсиално.

Един вид социален експеримент, в който се представя изкуството като продукт. Тук изкуството запазва своята функция, но е поставено в различна ситуация, различна роля, „преоценена стока“. Каква е ролята на изкуството и къде е артиста в комерсиалния свят? След като притежаваме и можем да притежаваме толкова много вещи, защо да не притежаваме изкуство? Какъв е смисълът на изкуството днес и защо трябва да го притежаваме? Това е провокация както за артиста, така и за публиката.

На този фон пред художника изниква важен въпрос. Какво е преоценено изкуство? Нещо старо, забравено, „неизползваемо“ в сегашния път на твореца?

Изваждайки „нафталиновите“ платна всеки автор  в изложбата представя една интимна част от себе си, която е оставила следа и е маркирала неговото творческо съществуване тук и сега.

1 2

Подобни статии

Top