Мораториум над ремонта на Околовръстното поискаха от Института за пътна безопасност

От Института настояват и за разследване от вътрешния министър съгласувани ли са мантинелите на Околовръстното с полицията

Мораториум над ремонта на Околовръстното на Пловдив поиска председателят на Управителния съвет на Института за пътна безопасност д-р инж. Богдан Милчев. Това съобщи той след срещата в Областна управа, на която трябваше да бъде обсъден одитния доклад на Института.

В срещата участваха областният управител Ангел Стоев, зам.-кметът по транспорта Тодор Чонов, кметът на община „Родопи“ Павел Михайлов, представители на полицията и АПИ.

Според инж. Милчев мораториум трябва да се наложи, докато не се рпеши проблема с Околовръстното на Пловдив генерално.

„Ние настояваме да се спре този строеж докато не стане публично и ясно, колко струва, ще разширяваме ли, ще правим ли локали, ще се слагат ли мантинели и т.н. Не може просто защото сме заделили някакви пари да се харчат и виждаме, че неуспешно се харчат, ако бяхме вкъщи, щяхме ли да искаме така да се инвестрат? Но понеже ги управляват като чужди тези пари, ги изсипват наляво и надясно за асфалт и мантинели, които хората на Пловдив не ги искат“, категоричен беше пред журналисти Милчев след срещата.

Той иска и разследване от вътрешния министър Бойко Рашков съгласувани ли е пътят с мантинели или не.

„От ОПУ показаха подпис с полиция, че участъкът е съгласуван с мантинели. А пътният полицай каза, че не е съгласувано с мантинели. Ние настояваме да се извърши сериозна проверка от Бойко Рашков, как така Пътна полиция не съгласува мантинели, как така изведнъж има мантинели и изведнъж има подпис на мантинелите. Това беше казано на срещата днес и това е ключовият въпрос. Оттук нататък това, за което ние настояваме – да има публичност, да се качват проектите, да се препроектират, всичко е в добрите намерения. В момента чакам да ми донесат флашка с проекта, който ние ще го направим публичен и нашите експерти ще го анализират. Но към този момент аз не съм оптимист, че ще се реши някакъв въпрос, свързан с Околовръстното на Пловдив“, каза още председателят на УС на Института.

По думите му дали мантинелите трябва да бъдат премахнати или не, е следващият въпрос.

„Много по-важен обаче е въпросът, какво правим с управлението на трафика в цялата тази зона. Защото, когато е проектиран пътят, са минавали по 7-8 хиляди автомобила на ден. Сега са близо 20 хиляди. Този път от второкласен, вече минава към първокласно натоварване. Тук говорим за съвсем друга визия за управление на трафика. А в момента има воля и от Община Пловдив, и от Областната управа, и от фирмата-изпълнител, да продължат да се харчат парите по същия начин. На ОПУ им е важно да се харчат тези пари. Локални платна се разбра, че не може да бъдат изградени, защото няма отчуждителни процедури. Аз не вярвам на тези хора и наистина настоявам г-н Рашков да извърши разследване и да видим кой какво е подписал“, заключи Милчев.

В началото на срещата пък областният управител Ангел Стоев посочи, че имал сигнали, включително от едрия бизнес на Пловдив, че Околовръстният път е станал като „алея на смъртта“. Той посочи, че е изпратил писмо до директора на Института за пътища и мостове към АПИ, в което е поискал повече информация за Околовръстния път и какво може да се направи за подобряване на сигурността. На 8 юни е получен отговор, който бе огласен днес на срещата. Представен бе и одитният доклад на Института за пътна безопасност.

Областният управител настоя проектът за препроектиране да бъде съгласуван със заинтересованите страни, да е публичен и да бъде качен на сайта на АПИ. Координатор на съгласуването ще е Областна управа.

Според зам.-кмета Тодор Чонов пък всички на срещата са се обединили около два момента.

Единият е удвояването на пътя, а другият – да се създаде условия за безопасно движение по трасето. Това включвало затваряне на някои входове и изходи към самото Околовръстно, както и изграждане на допълнителни площадки за аварирали автомобили и принудително спрени. Целта е да се намали до минимум пътният травматизъм в този участък. Това включва полицейско присъствие, камери за скорост и др.

Според Чонов мантинелите са заложени в проекта и са изпълнени и не се е коментирало да бъдат махнати.

„Беше поет ангажимент от директора на ОПУ до 15 юли да бъде преработен проекта от проектантите, да бъде подложен на обществено обсъждане от експерти и граждани и да продължи ремонтът на останалите два лота от Околовръстното“, добави зам.-кметът.

Според шефа на ОПУ-Пловдив инж. Йордан Калев проектът е издържан нормативно според българското и европейско законодателство. По думите му проектантите са изпълнили закона.

Подобни статии

Top