Начертаха границите на новата платена „Зелена зона“ в Пловдив! Ето плановете на Общината

Администрацията обмисля въвеждане на „Синя зона“ и в квартала на творческите индустрии „Капана“

Ясна е идеята за обхвата на планираната „Зелена зона“ в Пловдив. Предвижда се на север тя да достига до бул. „Дунав“, на юг до бул. „Александър Стамболийски“, на запад до ул. „Царевец“ и на изток до бул. „Източен“. Новата зоната за платено паркиране ще е около десет пъти по-голяма в сравнение със сегашната „Синя зона“.

Въвеждането на „Зелена зона“ в Пловдив цели да облекчи трафика и паркирането, обясни зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов, който днес оглави заседание на Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата, съобщиха от Общината. По думите му цената на паркирането в зелената зона трябва да е по-ниски цени спрямо тези в синята – както за домуващите, така и за паркиращите.

Сред заложените нови мерки е въвеждането на „Синя зона“ в квартал „Капана“.

Какво още е изнесено като информация на срещата:

Ресорният зам.-кмет е обяснил, че на всички входове на града предстои да бъдат изградени буферни паркинги, където влизащите в Пловдив да оставят колите си.

От края на декември до момента 9 кръстовища са с оптимизирана организацията на движение. Облекчен е десният завой, на много места е премахнат защитеният ляв завой, променени са циклограмите на светофарни уредби.

След въвеждането на еднопосочно движение в карето между ул. „Богомил“, ул. „Цар Асен“, бул. „Христо Ботев“ и бул. „Източен“ работата продължава и в съседната градска зона.

От Пътна полиция са предложили да се обособят места, откъдето да тръгват всички организирани ученически пътувания. Сега това става директно от училищата, което създава рискове за безопасността на децата, а и още повече натоварва трафика. По повдигнатия въпрос ще се търси решение съвместно с Регионалното управление на образованието.

ОКТ: Директорът на общинското предприятие е отчел възстановяването на хоризонталната пътна маркировка на всички пешеходни пътеки, подадени от работните групи по райони; освежени са  514 пешеходни пътеки пред детски и учебни заведения. 81 са осветените пешеходни пътеки в града, на 27 кръстовища е изградено цялостно осветление. Монтирани са 100 нови пътни знаци за пешеходни пътеки, на 9 особено невралгични места са поставени светодиодни знаци. Пред входове на училища и детски градини са монтирани 320 оградни пана, а за обезопасяването на велоалеи – 190 ограничители тип „кабар“. Цветното покритие и пътната маркировка на велоалеите също са възстановени.

Надградена е системата за видеонаблюдение, която обхваща вече 24 кръстовища.

Продължават дейността си междуведомствените работни групи в шестте района на Пловдив, които обследват конфликтните места по пътищата.

Снимка: Община Пловдив, Заседание на Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата

Подобни статии

Top