Не на диетите за отслабване през зимата!

Недостигът на калории отслабва имунитета, а той е особено важен през студените зимни месеци

През зимата човек има повече шансове да напълнее. И с това едва ли изненадваме някого. Движим се по-малко, приемаме по-малко плодове и зеленчуци, а ядем по-високо калорична храна.

Многобройните празници също допринасят за покачването на теглото. И слизайки от кантара, ние често решаваме да започнем някаква диета.
А това е груба грешка, твърдят учени от Университета на щата Мичиган. Проведените от тях в продължение на няколко години експерименти показват, че значителното понижаване на количеството употребявани калории сериозно отслабва имунитета, а това може да има непредвидими последици за здравето.

“Хората, които през зимата спазват някаква ограничаваща диета, много по-често страдат от простудни заболявания, в това число вирусен хепатит, грип и остри заразни заболявания”, твърдят учените, цитирани от Би Би Си.

Тези, които не могат да се примирят с наднорменото си тегло, специалистите съветват:

1. На обяд задължително изяждайте една супа.

Така дълго време ще запазите усещането за ситост и няма да изпитвате потребност от още храна.

2. В студените дни човек често яде повече по чисто психологически причини

– не ни достигат положителните емоции. Затова е добре да се употребява храна, богата на триптофан: червено и пилешко месо, риба, яйца, ядки, зърнени храни. Триптофанът спомага за изработването на серотонин, който повишава жизнения тонус.

3. Заменете белия хляб с пълнозърнест

– така ще получавате повече въглехидрати без да напълнявате.

4. Яжте пикантни храни.

По данни от ново изследване, употребата на чили ускорява сърдечния ритъм и обмяната не веществата. Подправките ще ви “стоплят” и ще спомогнат за по-ефективното изгаряне на мазнините.

5. Ако не ви се яде, а просто искате да се стоплите, избягвайте да пиете кафе или горещ шоколад.

На първо място, те са доста калорични. На второ, наднорменото количество кофеин стимулира натрупването на мазнините. По-добре пийте билков, плодов или зелен чай.

6. Приемайте повече вода и други течности.

Ако се намирате в силно затоплено помещение, леко ще се изпотите, но това не бива да ви притеснява. Когато човек е жаден, той изпитва и глад. Като правило дневно трябва да се изпиват по 6-8 чаши вода/течности.

7. Разхождайте се по-често.

Дори кратката 15-минутна разходка ще ви позволи да получите достатъчно дневна светлина, за да повишите нивото на серотонин. Освен това, благодарение на ходенето ще изгорите 70 калории повече.

8. Старайте се да си движите повече.

Ако ви е студено, стоплете се с няколко упражнения. И танците ще помогнат – освен удоволствието, изчислено е, че 1 час танци изгарят 300-400 калории.

9. Ако обичате зимните вечери пред телевизора, правете нещо и с ръцете си

– решавайте кръстословици, бродирайте, плетете. Тогава няма да посягате често ръце към купата с пуканки и сладки.

10. Не икономисвайте от съня си!

Недостигът на сън води до повишаване на нивото на хормони, а това влияе засилващо на апетита. Именно затова колкото по-малко спим, толкова повече ядем. Много хора стават рано за работа, а през зимата се стъмва рано. Затова и трябва да се ляга по-рано. Открийте какво ви пречи да спите и вземете навременни мерки.

Източник: zdrave.bg

Подобни статии

Top