Обсъждат вдигането на цената на билетчето в Пловдив, не била повишавана от 10 години

Превозвачи и кмет не се разбраха на срещата днес, дебатът отива в Общинския съвет

Цялостни мерки за дотирането на градския транспорт от общината искат пловдивските превозвачи. Това стана ясно след срещата им с кмета Здравко Димитров, заместниците му Тодор Чонов и Илия Кирчев, председателят на Общинския съвет Александър Държиков и шефовете на общинското предриятие „Организация и контрол на транспорта“. На срещата днес собствениците на транспортни фирми се оплакаха от ниската цена на билета, която не била повишавана повече от 10 години и настояха за по-висока цена на километър.

На практика след днешната среща се оказа, че общинското ръководство и транспортните босове, които влизат в консорциума, спечелил новата обществена поръчка за градските линии, не са се разбрали. Кметът Здравко Димитров обяви, че казусът ще влезе в за обсъждане в комисиите на Общинския съвет, като дебатът за проблемите в градския транспорт ще се изнесе в местния парламент.

Широко обществено обсъждане в ОбС предложи градоначалникът, а един от превозвачите пък – Петко Ангелов, подхвърли, че може да се стигне и до вземане на решение съдия-изпълнител да влезе в общината.

„Пандемията и нарушеният режим на градския транспорт попречиха на печалбите на превозвачите. Знаете, че всяка година има дебат за парите, които те искат от общината като компенсация. Набелязали сме някои мерки и  по мое предложение ще има обсъждане в групите, представени  в Общинския съвет“, посочи Зико. Той допълни, че се търсят начини за по-добра събираемост, както и възможност проблемите в транспорта да се сведат до минимум.

„Консорциумът има претенции към цените, на които осъществява услугата, но и ние имаме претенции към тях, относно курсове, кондуктори и т.н.“, каза още кметът след срещата.

Превозвачите искат по-високи дотации от общината, имали загуби

 „Ние не искаме пари, а единствено да влезе в сила договорът от 2018 г., според който ние трябва да получаваме по 1.95 лв. на км за големи автобуси и по 1.78 лв. за малките“, посочи Петко Ангелов от името на превозвачите. Според техните изчисления на всеки изминат километър те губят между 40-50 стотинки.  По думите му 1 млн. евро са дадени за автобуси, които да обслужват само една линия. Ангелов мимоходом помена и че съдия-изпълнител може да влезе в общината.

„Тези плащания могат да станат по договор, само ако има 100% електронно таксуване, каквото на този етап не може да бъде осигурено заради проблеми със системата на испанската фирма „Индра“, обясни зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов. Той обясни, че в средата на юли системата за безкондукторно таксуване беше поетапно пускана по отделните линии, но при нейното опериране на 100%, се е сринала и в момента отново се работи по отстраняване на проблемите. Ако те не могат да бъдат решени, общината е готова да премине към по крайни мерки и да  търси правата си в съда, за да защити докрай интересите на пловдивчани.

Подобни статии

Top