Дефектни подаръци и закъснели доставки вгорчиха празниците на българина

0 700 111 22 е горещият телефон на потребителите

Дефектни подаръци, закъснели доставки и забавено връщане на парите при упражнено право на отказ от онлайн поръчка са най-честите оплаквания по време на Коледните празници. Това разказа в ефира на nova.bg Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите. 24 писмени жалби и 65 запитвания са постъпили в периода 24-27 декември на горещия телефон на потребителя 0 700 111 22.

Има няколко сигнала за отказ на физически магазини да заменят подаръка или да възстановят заплатеното за него. При покупката, обаче, не е било уточнено дали тези възможности са част от фирмената политика на търговеца. Законът задължава само онлайн магазините да приемат обратно покупките в 14-дневен срок от доставката.

Един от постъпилите в Комисията сигнали е свързан с хотел във Велинград. Проверката на контролния орган установи, че макар обектът да се нарича СПА хотел, той не притежава сертификат за СПА център. „Това е нарушение на закона и ще бъдат предприети съответните действия“, коментира Арсенов. При наличие на необходимите доказателства, че обектът се рекламира като СПА хотел с цел заблуда на потребителите, Комисията ще се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика. Санкцията може дадостигне до 30 000 лв.

1 2

Подобни статии

Top