Пловдивският театър поема по пътя на Одисей, за да покори Европа

„Не целта е цел, а Пътят!“

Предизвикателен и изключително любопитен е пътят, по който поема екипа на Пловдивския драматичен театър, заедно със съмишленици от цяла Европа.

„Европейска Одисея 2019: Пътуващият човек“ е амбициозен и мащабен проект, който цели да осигури трайно място на Драмата на театралната карта на Европа.

„Идеята за „Европейска Одисея 2019: Пътуващият човек“ е от 7-8 години, но не смеехме да мислим, че ще можем да го осъществим. Сега събрахме екип, който вярва, че ще се случи нещо забележително. Имаме много голяма амбиция и големи възможности“, каза директорът на Пловдивския театър Кръстьо Кръстев.

По думите му проектът ще бъде проверка за потенциала не само на театъра, но и за духа на Пловдив. Не по-маловажно ще бъде предизвикателството и за публиката под тепетата, която ще трябва да отвори широко сърцето си и да усети духа на пътуващия Одисей с всичките си сетива.

Спектакълът ще е първото голямо събитие след официалното откриване на инициативата Европейска столица на културата. Над 150 човека ще работят неуморно и с цялото си сърце за да се получи истински театрален шедьовър. Премиерата е планирана за средата на февруари, така че екипът да има достатъчно време за репетиции и вникване в най-малките детайли.

Кастинги, уъркшопи и ателиета ще предшестват премиерата и ще помагат на екипа по пътя към главната цел. Подобно на Одисей, и пловдивските актьори ще изминат пътя, без да губят ентусиазма, куража и заразителния хумор. Екипът е повече от вдъхновен и със сигурност дори трудностите ще бъдат лесно преборени и преобразувани в стратегия за успех.

Освен актьорите от Пловдивския театър към проекта вече са привлечени и млади хора, които минават през предварителна селекция. Режисьорът Диана Добрева и драматургът Александър Секулов търсят в талантите нестихващ ентусиазъм и стремеж към търсене и усъвършенстване.

„Много е хубаво, че театърът дава поле за изява на младите, за тях това е много голяма възможност“, подчерта авторът на музиката Петя Диманова.

Драмата ще си партнира с творци от Националния театър на Гърция начело с артистичния директор Статис Ливатинос. Водят се разговори и с директора на Международния театрален фестивал в Сибиу (Румъния).  Гръцкият музикант  Янис Пантазис пък ще пристигне в Пловдив през ноември, за да проведе уъркшоп за изработване на автентични инструменти по древна технология.

„С екипа имаме невероятната възможност и време да тръгнем в различни посоки, за да успеем да напипаме правилната“, сподели режисьорът Диана Добрева. По думите й най-важно е да да се улови духа на Одисей – вечно търсещ, предизвикващ себе си, находчив, изобретателен  и с несломима мисъл .

„Формата на живота е движението. С „Одисей“ екипът на Пловдивския театър за пореден път ще докаже, че не се страхува да изследва, търси, намира и да се движи напред.“, категоричен е Кръстьо Кръстев.

Основна цел на екипа е да не се страхува от великия мит, а да го тълкува и интерпретира днес. Театърът получава подкрепа от общинска фондация „Пловдив 2019”, спонсор, но е отворен за още и различни партньорства.

 

 

 

Подобни статии

Top