По кое време да се храним, за да отслабнем?

Не само количеството. И времето има значение.

Ранно-ограниченото хранене е стратегия,  при която всички ястия се консумират до два часа следобед. След това идва период на 15-часово гладуване – не се яде нищо до следващата сутрин. Учени установяват, че този тип хранене наистина има ефект, пише obekti.bg, позовавайки се на Healthiestblog.

Резултатите от изследването им показват, че ограничаването на храненето до периода между 8 сутринта и два следобед помага за изгарянето на мазнините и контролира пристъпите на глад.

„Яденето между 8 сутринта и два следобед, последвано от 18-часово всекидневно гладуване поддържа нивата на апетита по-равномерни през деня в сравнение с храненето между 8 сутринта и 8 вечерта, което е типично за средния американец. – казва д-р Кортни Питърсън, авторът на изследването.

Ранното хранене се хармонизира с циркадния часовник и се отразява положително на здравето. Един от ефектите е подобряване на метаболизма. Метаболизмът, както и всички останали телесни функции, работи най-добре сутрин.

В изследването са участвали 11 мъже и жени с наднормено тегло на възраст между 20 и 45 години. Те следват четиридневен режим на хранене между 8 сутринта и 8 вечерта, и отново четиридневен – с хранене до 2 следобед. Количеството и калоричността на храната остават непроменени.

Учените установяват, че ограниченото време на хранене увеличава изгарянето на мазнините през нощта, намалява колебанията в глада и подобрява метаболитната гъвкавост – способността на тялото да превключва между горене на въглехидрати и мазнини.

Същата зависимост е наблюдавана по-рано при изследвания върху животни, но за първи път е потвърдена при хора.

Подобни статии

Top