Pop-up Store в Пловдив ни облича в дизайнерски дрехи почти без пари (СНИМКИ)

IMG_3947

Едноседмичното присъствие на Pop-up Store Plovdiv на площад “Централен” показва, че в България има талантливи млади дизайнери, които заслужават да представят дрехите и бижутата си на световно ниво.

Павилионът, който е издигнат в центъра на Пловдив, всеки ден привлича между 20 и 30 хил. човека, повечето от които излизат от него облечени с уникални дизайнерски дрехи от глава до пети. Инициатива е на Националната камара на мода, която тази година чества 15-годишния си юбилей. Общо 150 събития, както и  пет дипломатически модни приема ще се състоят от 13 до 19 октомври.

Pop-up Store представлява временен магазин, който се отваря за определн период от време преди Fashion Week (Седмицата на модата). В него всеки може да си купи дизайнерски дрехи, бижута и различни аксесоари с високо качество и на ниски цени.

Дрехи от къщи като Диачели са окачени по закачалките до облекла на съвсем млади дизайнери. Особен интерес предизвикват роклите на Chara Unique, както и ръчно направените дизайнерски гривни на M-K jewelry. Бизнес облекла по 15-20 лв., топове и рокли, богато украсени комплекти от обеци и колиета по 10 лв., пръстени и брошки, са само част от артикулите в павилиона.

Народната певица Поли Паскова също е една от дизайнерките, която представя свои бижута в Pop-up Store-а. Заедно със своя близка приятелка, певицата прави уникални гривни в град Павликени. Изделията могат да бъдат закупени в града под тепетата до 31 март, като последния ден ще има и специална разпродажба.

Pop-up Store е създаден специално за обикновения потребител, тъй като по време на Седмицата на модата се представят дрехи с един сезон напред, а аудиторията се състои основно от търговци и медии. Срещу покупка на артикул от шатрата на Главната, вие получавате и покана за събитията от Пловдивската седмица на модата.

Надя Вълева, председател на Националната камара за мода, сподели, че пет процента от стойността на продадените дрехите и аксесоари ще бъдат внесени в благотворителен фонд. Каузите са няколко –  за хуманитарна и благотворителна дейност, за насърчаване на ролята на бащата, за финансиране на ин витро процедури, за образование на деца сираци, както и за насърчаване на предприемачеството.

В момента се работи и по откриването на дарителска банка.

Предстои и  откриването и на Pop-up Store в Пловдив за мъжка мода от 24 април, допълни Надя Вълева. Освен него, в столицата ще има и подобен павилион за сватбени и детски модни артикули.

Единствено нежеланието на Община Пловдив да подкрепи инициативата на Националната камара за мода спъва ентусиазма както на членовете на сдружението, такака и на младите дизайнери. В официално писмо, адресирано до кмета инж. Иван Тотев, организаторите питат защо трябва да плащат наем за шатрата, при положение, че инициативата им е с благотворителна цел.

Участниците се чувстват огорчени от факта, че Общината приравнява дейността им с тази на едноличните търговци и фирми, които продават какво ли не на общинска територия. „Ние не продаваме модните стоки, изложени във временния магазин за лични цели, а за обществени“, упоменават в писмото си членовете на УС на камарата.

Те допълват, че всеки ден изнасят резултатите от продажбите във фейсбук страницата на Plovdiv fashion week, с цел прозрачност и обективност. Становището им завършва с надежда, че изложените доводи, ще накарат Община Пловдив, начело с градоначалника, да преразгледа ситуацията и да отменят наложената такса.

 

Петя Терзийска

Петя Терзийска следи новините от Пловдив, Асеновград и региона

Подобни статии

Top