Прекалено много сол? Ето как да решите проблема!

Ако постоянно търсите и похапвате чипсове, банички, соленки през целия ден, вероятно ядете много повече сол, отколкото предполагате.

Според лекарите и диетолозите, препоръчителната дневна доза за възрастни е по-малко от една чаена лъжичка трапезна (готварска) сол на ден. Да, това е малко.

А защо ядем толкова много сол? Често има причина, поради която я желаете толкова силно, и да разберем защо и как да кажем „не“ е първата стъпка към намаляването на консумацията на сол.

1.Разберете какви са причините за апетита ви към солено

Записвайте си всеки път, когато ви се дояде нещо солено и потърсете други начини да задоволите тези пориви. Скучно ли ви е? Приключили сте силова тренировка? Тоби Амидор, дипломиран действащ диетолог и автор, казва, че има много причини, поради които може да искате сол.

Тя съдържа натрий и хлорид, от които нашите органи имат нужда, за да функционират правилно. Изненадващо е, но понякога гладът за сол може да е резултат от това, че се опитвате да намалите консумацията на сол, докато друг път да е свързано с вашите емоции като вълнение и стрес.

Друга причина? – Изпотяване. „След интензивно физическо натоварване или горещ ден, губите електролити“, казва Амидор. – Тялото ви може да пожелае нещо солено, което означава, че имате липса на натрий. Имайте предвид, че желанието за сол може да бъде свързано и с друго, понякога съществено медицинско състояние, така че, ако симптомите продължават се обърнете към лекар.

2. Създайте си нови навици.

Храненето е заучено поведение. Един от начините да спрете поривите за солено е просто да намалите количеството, което консумирате, постепенно. Само за три седмици човек може значително да намали количеството сол и дори да открие, че храните, за които преди това е жадувал, са прекалено солени.

Това се нарича феномен на адаптацията, който може да помогне за препрограмирането на тези желания. Следващият път, когато се изкушавате да хапнете, солети, картофи със сол и сирене, изберете нещо с по-малко сол. И постепенно ще свикнете да контролирате и намалявате глада.

3.Сменете солта с други храни, нови за вас

Противодействайте и ограничавайте солта чрез увеличаване на други вкусове във вашата диета.Добавете билки и подправки като чесън, босилек и риган към зеленчуци, и към месо.

Просто се уверете, че задоволявате апетита си по здравословен начин, казва Амидор: „Ако желаете нещо солено, спрете се на пълнозърнести бисквити със сирене, до 30 грама. Ако имате силно желание за нездравословни храни като чипс, придържайте се само към една порция.“

Източник: beu.bg

Подобни статии

Top