Продадоха всички билети за премиерните представления на „Закуска в „Тифани“

Спектакълът ще бъде един от любимите на българската публика, категоричен е директорът на театъра Кръстю Кръстев

Продадени са всички билети за първите две премиерни представления на култовото заглавие на Драматичен театър – Пловдив „Закуска в „Тифани“ в понеделник и вторник. Това съобщиха от театъра. Тази вечер ще бъде закритата предпремиера на спектакъла пред медийни критици и театрални специалисти.

„Закуска в „Тифани“ за пръв път на българска сцена през ноември

„Четейки романа на Труман Капоти и гледайки филма, все нещо ми убягваше, знаците не бяха съвсем точни и мисля, че тук за първи път разбрах нещо много важно: Никой не ни е виновен да не бъдем свободни! Никой не може да ни попречи да бъдем свободни! Това е въпрос на дух! Аз съм много доволен, че именно в това време на COVID и ограничения се ражда този спектакъл“, посочи директорът на театъра Кръстю Кръстев.

По думите му осезаемото усилие на целия екип на Драматичен театър Пловдив, начело с актьорите, техническия и дори административен екип, е свършило добра работа, за да може зрителите да видят представление, което ще стане едно от любимите  на българската публика.

„Във времето, в което светът е спрял, ние правим спектакъл за момиче, което нарича себе си пътничка. Виждаме, че нищо не спира, както не спира Холи Голайтли“, посочи сценаристът Александър Секулов. Той допълни, че никога досега не се е наслаждавал толкова много да наблюдава отстрани работата на режисьора, актьорите и сценографите.

„В свободата и красотата има прелъстителна сила и те са нещото, което обезоръжава човека. И  кратките срещи с красотата и свободата доминират в спектакъла“, добави Секулов.

Според сценографката Мира Каланова това е най-трудното представление, което екипът на театъра е правил досега. „Защото светът на Труман и Ню Йорк ни се струваше почти невъзможно да бъдат реализирани на сцена, но мисля, че намерихме правилния път и технически и визуално. Беше провокация, но ние обичаме да се срещаме с неща, които не познаваме“, посочи Каланова.

„Оказа се, че това наистина е може би най-сложното ни представление от „Одисей“ насам“, подчерта и режисьорът Диана Добрева. По думите й декорът е много динамичен и съчетава кино и театър. Това се налагало заради епохата, в която се развива романът, обясни Добрева.

Според нея една част от актьорите имат много големи актьорски постижения в спектакъла. Някои от тях дори проговорили на необичайни езици – от японски език до африканско наречие. А младата актриса Клементина Фърцова, която играе главната роля – на Холи Голайтли е направила изключително постижение.

„Нашата Холи има очарованието на жена и дете. Ние имахме изключителни актриси в пловдивската трупа, но у тях ми липсваше онова детско и наивно излъчване, което идва с възрастта. Именно това излъчване притежава Клементина“, обясни Диана Добрева.

Според костюмографа Марина Малашева мода в епохата, когато е създаден романът, почти няма – това е времето след Втората световна война. И точно тогава Кристиян Диор създава т.нар. New Look, който подчертава дамската елегантност.

„В представлението няма малка черна рокля, но се опитахме да постигнем елегантност и женственост на костюмите през погледа на един съвременен екип“, категорична бе Малашева.

Премиерните представления са в понеделник и вторник – 19 и 20 октомври, от 19.00 ч. 

Подобни статии

Top