Пускат повече градски рейсове, пътникопотокът се увеличил след пандемията - DC news

Пускат повече градски рейсове, пътникопотокът се увеличил след пандемията

Увеличиха парите на превозвачите с 10% за сметка на държавната субсидия

Общинският съвет гласува с голямо мнозинство предложението на кмета за допълнителни средства към превозвачите в градския транспорт. Увеличението на парите към превозвачите е с около 10%, съобщиха от администрацията.

„Промяната не нарушава Закона за обществените поръчки, а всъщност е индексация„, обясни общинска служителка от трибуната на местния парламент. По думите й причина за увеличението е поскъпването на горивата и работните заплати, а индексацията ще стане чрез допълнително споразумение.

Индексацията засяга възможността да се разпределят средствата от държавната субсидия за превозвачите. В противен случай държавната субсидия няма да може да се разходва напълно и ще се наложи част от нея да бъде върната в държавния бюджет, както е станало и миналата, и през 2019 година.

Самите превозвачи поискали между 28 и 30% повече, но общината дава едва 10 на сто индексация или 20 по стотинки на километър.

Веднага след това обяснение съветниците одобриха предложението с 39 гласа „за“, един „против“ и деветима въздържали се.

След гласуването новият шеф на ОКТ Георги Стоилов пък посочи, че вече се забелязва увеличение на пътниците в градския транспорт.

Техният брой бе намалял по време на пандемията и заради това беше намален и броят на рейсовете по линиите. „Това са данните от нашите преброявания и много скоро ще представим на кмета заповед за връщане на нормалните разписания“, каза Стоилов.

Според зам.-кмета Тодор Чонов важна част от договорите с превозвачите е, участниците в консорциума да могат да поемат работата на другия, който не може да изпълнява задълженията си. Като пример той даде факта, че от началото на годината двама от участниците в транспортния консорциум, който обслужва градските линии, изпълняват работата си на 100%. Третият участник обаче по ред причини не успявал. Днес единият превозвач не е успял да осигури 7 автобуса по една от линиите. Чонов не конкретизира за кой превозвач става дума, но беше категоричен, че общината налага неустойки за това. Затова той настоява с писмено съгласие помежду  си в консорциума фирмите да поемат задълженията на тези, които не успяват да се справят с поетите задължения. С решението на Общинския съвет фирмите, които участват в консорциума, ще могат да поемат маршрути, ако някой от партньорите не се справя.

На сесията бе приет и Планът за интегрирано развитие на община Пловдив (ПИРО).

Той беше гласуван от 39 гласа съветници, един беше против, а деветима се въздържаха. Около час дебатираха по ПИРО съветниците. Някои от тях попитаха защо в плана са заложени толкова много проекти.

„В ПИРО са заложени повече проекти, за да не се каже, че ги няма“, коментира кметът Здравко Димитров. На въпрос за втория гребен канал, зададен от съветниците той отговори:  „Истината е, че за втори гребен канал инвеститорът няма пари. Но без втори гребен канал не можем да приемем големи състезания“. За градската железница, която също се обсъжда като проект, той каза, че общината не може да я администрира и това трябва да се направи от държавата“. 

Според Стефан Стоянов ПИРО е административна мярка и се чакат оперативните програми, които още не са приети, защото Пловдив не може сам да плати тези проекти.

„В Пловдив през последните години има най-много нетна миграция. Пловдив е сред най-желаните места за живеене в страната. Дори повече от София, според статистиката. Тук живеят 560 000 души, над 100 000 пък не са регистрирани. Так аче пловдивчани работят за около 650 000 души“, коментира Стоянов. И допълни, че градът расте, а няма как да се навакса само с общинския бюджет.

Подобни статии

Top