Решено! „Синя зона“ в Пловдив ще работи с час повече

Общинските съветници гласуваха удълженото работно време и разширения обхват на платеното паркиране в центъра на града под тепетата

Работното време на „Синя зона“ в Пловдив се увеличава с един час. С 29 гласа „За“, 10 „Против“ и 2 „Въздържал се“ пловдивските общински съветници току-що одобриха измененията в Наредбата за реда за спиране, престой и паркиране на пътни превозни средства, предава репортер на DCnews.bg. 

Така платеното паркиране в зоната вече ще става от 8,30 до 18,30 часа вечерта (припомняме, че „Синя зона“ работи и в събота), а основният аргумент на вносителите е, че промените са пожелани от живущи в Центъра, които след работа не могат да намерят място къде да паркират автомобилите си, тъй като крайният час зоните с платено паркиране е 17,30 часа.

Георги Василев от БСП, обаче, изтъкна, че предложенията не разрешават проблемите с паркирането в Пловдив и особено в централната градска част, а създават нови такива, тъй като засягат часовете, когато родителите прибират децата си от училище. Освен това обслужват интересна на малък брой граждани, гарантирайки им паркоместа, а не на пловдивчани като цяло, ощетявайки хората от по-крайните райони, на които никой не гарантира възможността да паркират пред домовете си.

Ресорният зам.-кмет Тодор Чонов обясни, че Пловдив следва тенденциите в платеното паркиране в София, Варна и Бургас. Така ще дадем по-голяма сигурност на живущите, ще увеличим приходите и ще вкараме в ред паркирането, обобщи той.

Пловдив е малък по територия и голям по население, затова трябва да се търсят варианти за намаляване броя на автомобилите и следване на тенденцията – един автомобил за едно семейство, контрира независимият съветник Слави Георгиев. По думите му, обаче, българският народ все още се намира в юношеството на автомобилното движение, с което описа склонността на семействата да притежават по два и дори три автомобила. „Синя зона“ действа възпитателно, но когато Общината налага рестрикции, е редно да даде и алтернатива, която в лицето на градския транспорт в момента липсва, коментира Георгиев.

Колегата му от ВМРО Стефан Послийки пък изтъкна, че е дошло времето да се мисли за дългосрочни решения и визии за поне 10 години напред, които да обхващат новите реалности, бъдещото развитие на града.

В крайна сметка всяко едно предложение, различно от официалното бе блокирано с масово гласуване „въздържал се“.

За пловдивчани е важно да знаят, че освен удълженото работно време до 18,30 часа с решението се разширява й обхватът на „Синя зона“ с бул. „Марица“ – Юг от ул. „Стефка Николова“ до ул. „Чардафон“, ул. „Ген. Данаил Николаев“, ул. „Мечников“ и ул. „Елиезер Калев“.

Подобни статии

Top