Румяна Иванова с подробности от кухнята на 4 Magic

Сигурно всички пловдивчани – дори и тези, които не гледат музикални телевизионни формати, вече знаят коя е Румяна Иванова.

Музикалният педагог, в чиято школа „Арт войс център“ се обучават десетки млади таланти от Пловдив и областта, е жената, благодарение на която четирите момичета от „4 Magic” спечелиха музикалния формат X Factor.

Румяна Иванова е родом от Лом, но живее в Пловдив от студентските си години, когато идва да учи в Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство (АМТИИ). Завършва музикална педагогика с пиано, а впоследствие става учител. Обяснява, че заедно с нея в Академията са следвали прочути музиканти като кавалджията Теодосий Спасов, оперната прима Красимира Стоянова и много други. Самата тя е пяла дълго време в камерния женски хор на Крикор Четинян и твърди, че всичко за вокалното майсторство е научила от него.

Пред DCNEWS тя разкри подробности от кухнята на музикалния формат и подготовката на своите, известни вече в цяла България възпитанички.

4 Magic и Мирослава: X Factor беше приключение! (СНИМКИ И ВИДЕО)

– Камерният женски хор на Крикор Четинян беше голяма школа. Беше може би най-добрия женски хор в България. От него са излезли всички, които в момента се занимават с вокална педагогика у нас, особено в областта на поп пеенето. Времената са такива, че децата вече искат да пеят основно поп музика. Много трудно се прави хор и свалям шапка на колегите, които успяха да продължат хоровото изкуство под тепетата – Рада Славинска, Делирадева и Милка Толедова, които се борят. При мен като идват доста деца, които пеят в хор и им казвам, че е чудесно, защото това е огромно богатство. Това не пречи на другото пеене. Щом пееш правилно и вярно, това не пречи да се развиваш.

– Как започнахте да се занимавате с деца?

– Работила съм като учителка в „Цар Симеон Велики“ известно време. Започнах с вокална група и детски хор. През последните 10-12 години обаче, започна един бум на това, децата да искат да пеят като солисти и да пеят поп музика. Това тръгна от риалити форматите – Music Idol, Star Academy, „Гласът на България“. А сега вече нещата са неспасяеми – всички искат да пеят, много се развиха нещата и технологиите. Всеки може вкъщи да се запише, да си пусне клип по Интернет, правят се непрекъснато кавъри на всякакви песни… Та тогава, покрай този бум, децата започнаха да искат да пеят индивидуално и сега в България има много конкурси по пеене. Удивителното е, че хората нямат представа за тези конкурси, а в страната има 77 конкурса за поп музика. Във всеки град и всяко селце има и това са конкурси, които събират по 250-300 деца. Когато ходя на кастингите на „Гласът на България“ и Х Factor, всички деца ги познавам, те са пяли в тези конкурси, от тях излизат. И някъде се къса тази връзка, никой не знае за тях.

Преди две години бяхме в „Шоуто на Слави“ с Елеонора и останалите от 4 Magic, но тогава те бяха пети клас – участвахме в конкурса за детската Евровизия. И тогава едно от децата разказваше на шоумена, как е ходило и пяло по конкурсите, а той я гледаше с насмешка – „О, къде, в Хисаря? Във Велинград?“ А това са неща, които общините правят за пеещите деца на България. И е похвално, а тези конурси се журират от имена като Мими Иванова, Развигор Попов, Краси Гюлмезов, Хайгашод Агасян – все известни музиканти, които могат да те посъветват и това е много полезно и за децата, и за музикалните педагози.

– Лесно ли се работи с деца?

– Да, по-лесно, отколкото с възрастни. Защото децата се развиват и виждам резултат от работата с тях. Дори да не е кой знае колко талантливо детето, когато слуша и му харесва, то се развива и надгражда.

– Те сами ли идват при вас или вие ги търсите?

– Не, не ги търся аз. Още откакто започнах, докато работех в училище, при мен нещата се случват като при фризьорките – от уста на уста. И понеже имаме много изяви в града, хората, които имат деца и искаха да ги запишат някъде, идваха при нас. И ето, ходим на конкурсите в цяла България, а децата ни винаги печелят. Без да се хваля, но се отличават от другите – с музикално пеене, с вкус. Аз се стремя да ги науча да не викат, да не са агресивни в пеенето. Трябва да имат, както при Мирослава, музикалност, да се отличават. А хората сами ме намират, даже в момента връщам почти всички, защото не мога да поема повече деца.

1 2 3 4

Подобни статии

Top