Шефът на ОПУ-Пловдив: За мен този път е страхотен!

Експертите смятат, че този участък на Околовръстното не може да поеме натовареното движение в момента

„За мен този път стана страхотен“, заяви шефът на на Областно пътно управление (ОПУ) в Пловдив инж. д-р Атанас Ташков, който днес, заедно със  специалисти от АПИ извърши  обход на трасето. Навръх Великден точно в този участък стана тежка катастрофа с три жертви.

„В последните няколко дни чух много приказки. Абстрахирайте се от тези приказки на хора от цеховете и т.н., погледнете пътя, обходете го и си кашжете мнението обективно. Това е един европейски път, с мантинели, с банкети, с нови настилки, с нови ограничителни системи, със знаци, с маркировки… Просто, ако някой каже, че това е път, който е опасен, аз… нямам думи – това са някакви внушения или спекулации. Явно това се търси, някой да негодува, да търси кусури, да разбунва духовете, да руши доверието в системата и институциите, което е най-малкото некоректно„, посочи шефът на ОПУ.

Вчера директорът на Института по пътна безопасност Богдан Милчев посети пътя и заяви, че след ремонта той се е превърнал в скоростна писта, която е смъртоносна.

Ташков каза още, че в проекта за ремонт на 14-километровата околовръстна отсечка от Асеновградско шосе до АМ „Тракия“ на стойност 25 млн. лева, е включено и осветление. По думите му проектът се разглежда, одобрява и до 10 дни ще започне да се изпълнява.

Според Десислава Паунова, шеф на дирекция „Пътна безопасност“, в АПИ има обществена поръчка за проектиране и разширение на целия обход на Пловдив.

„В момента шосето се ремонтира, защото беше в тежко състояние. След разширението пътят ще бъде с по две платна и средна разделителна ивица“, обясни Паунова.

По думите й в момента процедурата е на етап избиране на изпълнител за проектиране на разширението. Паунова прогнозира, че това ще отнеме около година и половина.

Едва след това, за самото изпълнение, ще се търси финансиране, посочи Атанас Ташков.

Според експерти погледнато формално при ремонта на Околовръстното са изпълнени всички нормативни изисквания. Друг бил въпросът, че те отдавна били остарели и не отговаряли на пътната обстановка в страната. Според тях на Околовръстното е трябвало да бъде направен ремонт като на пътя Пловдив – Асеновград, за да се свърже магистрала „Тракия“ с това трасе. Според тях на Околовръстното трябва да има изградени локални платна, където да излизат работещите във фирмите наоколо.

Имало вариант и мантинелите да бъдат изтеглени още на метър разстояние встрани. Експертите обаче са категорични, че този участък на Околовръстното не може да поеме това натоварване, което се осъществява в момента.

Очаква се одитния доклад за ремонта.

Подобни статии

Top