Шест неща, които да не правим след раждането

Ето защо циститът се среща толкова често при бременните

Всичко е различно след раждането!

Тогава за жените настъпва щастлив, но и твърде сложен период: животът се развива по нов начин, появата на новия член на семейството внася значителни промени във всичко дотук, а майката се опитва да се възстанови колкото се може по-бързо. Всяка току-що родила жена иска бързо да си върне предишната форма, да бъде отново силна, здрава и хубава.

Какво трябва да има предвид, за да премине успешно и без усложнения през периода след раждането? Той, слава богу, е кратък, но изисква повече внимание, обяснява терапевтът Елена Кубратова и дава наистина добри съвети пред 9months.ru.

1. Не стойте седнали

В продължение на 3-4 седмици след раждането не е добре да стоите седнали, защото тъканите не са се възстановили напълно и трябва да избегнете разхлабването на шевовете. Нужно е да се придържате към тази препоръка, ако са ви направили епизиотомия (разрез между влагалището и ануса), или имате шевове – вътрешни и външни.

Все пак, на 5-ия – 7-я ден можете да сядате на тоалетната, а на меки дивани и кресла можете да сядате след около месец. В началото меките столове не са за препоръчване, защото при сядане върху мека повърхност се увеличава натискът върху перинеума. Ставането от леглото също трябва да бъде внимателно, като се облегнете първо на една страна, за да избегнете седналото положение. Важното е да ставате бавно и да не правите резки движения, а също и да кърмите, полегнали на една страна. Тези майки, които са родили без разкъсвания и епизиотомия и нямат никакви усложнения, както и тези след цезарово сечение, могат да сядат още на 2-я – 3-я ден след раждането.

2. Не бива да спортувате веднага след раждането

Най-добре е да изчакате с активните спортни занимания около 6-8 седмици, за да може тъканта на матката, коремната стена и тазовото дъно да се възстановят напълно. Преди началото на спортни активности след раждането е най-разумно да ви прегледа гинеколог, особено ако е имало усложнения или сте родили с цезарово сечение. Може да се завърнете към вашите редовни фитнес практики постепенно, всичко зависи от това колко редовно сте спортували преди да забременеете.

Ако до раждането сте отделяли достатъчно време за спорт или сте професионален спортист, то вероятно бихте могли бързо да започнете с тренировките, но, разбира се, на първо време е нормално да правите упражнения с ниска интензивност и да избягвате тичане, клекове, вдигане на тежести над 3,5 кг, тъй като те могат да повишат налягането на тазовото дъно и да провокират излишно напрежение на шевовете и неконтролирано уриниране.

Активните спортни занимания след раждането могат да причинят и усилено кръвотечение и да нарушат процеса на възстановяване на матката, затова, през първия месец ограничете всички упражнения, свързани с натоварване на коремните мускули. Добре е да започнете внимателно, най-рано седмица след раждането с дихателни упражнения, наклони, напади, разтягане и кръгови движения на тялото.

Много полезни са йога практиките и разходките на чист въздух, които полека-лека да преминат в бързо ходене и кратки серии упражнения с тежести около 2 кг.

Най-разумно е да се активизирате в спорта, след като приключите с кърменето на бебето, за да не изпитвате неприятно напрежение в млечните жлези. Освен това, след енергични упражнения в състава на млякото настъпва промяна, която може да му придаде неприятен горчив вкус. Той обикновено изчезва около час след тренировката, но може да накара новороденото да се откаже от кърменето.

3. Не предприемайте самолечение

След раждането, особено когато кърмите, бъдете особено внимателни с каквито и да било лекарствени препарати. Много от лекарствата могат да проникнат в майчиното мляко, а оттам и в организма на бебето, който е незрял и може да наруши работата на органите и системите на бебенцето. Затова, преди да приемете каквото и да било лекарство, дори да е на растителна основа, се консултирайте с лекар.

1 2

Подобни статии

Top