Специалист по хранене със съвети как бързо да влезем във форма - DC news

Специалист по хранене със съвети как бързо да влезем във форма

Пролетта е времето на диетите,

с които се опитваме да влезем във форма преди горещите летни месеци и да се освободим от килограмите, натрупани през зимата, покрай десетките празници, край камината или пред телевизора. Как да подготвим организма си за лятото по възможно най-здравословния начин и без глад, разговаряхме с Росица Тончева от Пловдив, която е специалист по здравословно и лечебно хранене.

„Няма универсален режим, с който човек може да отслабне. Преди всичко той трябва да е съобразен с пола, възрастта, физическата активност. Ако човек има много наднормени килограми, той едва ли може за един месец да се подготви за лятото. Защото самата дума „диета“ не означава нещо, което е краткосрочно или ограничено във времето. Това е начин на живот, с който редуцираме излишната мастна тъкан, която имаме в нашето тяло“, посочи специалистката по здравословно хранене.

Според нея, за да подготвим тялото си за лятото, трябва да изберем режим, който да е безвреден за здравето и организма, да е добре балансиран и съобразен с нашите нужди. Режимът ни трябва да е съставен така, че енергията, която внасяме, да е по-малко от тази, която изразходваме, за да се получи редукция на килограмите. В него трябва да са включени храни от всички групи – белтъчини, мазнини, въглехидрати.

Храната през летния сезон трябва да бъде по-лека, да се наблегне на плодове и зеленчуци, които трябва да бъдат поне по 400 г на ден. Два пъти седмично трябва да се яде месо – без кожа и видими мазнини (бяло месо – пилешко или пуешко, телешко и свинско филе).

Необходими са поне два разтоварващи дни седмично.

„Добър вариант са понеделник и петък, тъй като през почивните дни винаги прекаляваме. Дали се подготвяме за лятото или се храним нормално, в събота и неделя имаме повече събирания, излизания. Тогава прекаляваме с количеството храна и не наблягаме толкова на качеството. Освен това понякога употребяваме алкохол“, мотивира избора на разтоварващите дни Росица Тончева.

Според нея тези дни могат да бъдат плодови, плодово-зеленчукови, може да се комбинират плодове с чай, плодове и зеленчуци с кисело мляко, а може да се ядат само с белтъчни храни, които подпомагат изхвърлянето на течностите от организма. Добре е всичко да е застъпено, а тези дни може и да се редуват, като всичко зависи от предпочитанията на човека.  Ако сме в началото на диетата, за по-добра мотивация и по-бързо редуциране на теглото, разтоварващият ден може да е белтъчен, като така човек не се чувства толкова гладен.

„Ако искаме по-бързо да се разделим с някой наднормен килограм за лятото, трябва да спрем консумацията на захар и захарни изделия, в това число и газираните напитки“, категорична е Тончева. Според нея добре е да се пие повече вода, като оптималното количество е по 39 мг на килограм телесно тегло.

Водата изхвърля и токсичните отпадъци от тялото.

„Водата пречиства и потиска апетита. Тя помага на тялото да се освободи от водните запаси, които задържа“, пояснява специалистът по хранене. И дава много практичен съвет: ако пием по една чаша вода преди хранене, консумираме 75 калории по-малко. За една година това са 2700 килокалории или 4 кг.

Когато започваме да редуцираме мастната тъкан, това са си токсини, които преминават през черния дроб и бъбреците, а за да се освободим по-лесно от тях, трябва да пием вода. В противен случай те се отлагат в крайниците ни, което води до задържане на течности и повишаване на килограмите.

Освен захарните, трябва да се ограничат и тестените изделия, както и храните с висока концентрация на мазнини – свинското месо и пърженото. Скритата сол също трябва да се вземе предвид. Освен в хляба, който консумираме всеки ден, тя съществува и в сладкарските изделия. Над 6 г сол на ден също води до покачване на теглото и задържане на течности.

Необходимо е също да увеличим и физическата си активност, препоръчва експертът по здравословно хранене. А за тези, които спортуват редовно и искат да отслабнат, трябва да се коригира само храненето.

Плодовете заменят обяда два пъти седмично

1 2

Подобни статии

Top