Специалистите: Спортувайте, макар и затворени вкъщи

Как да противодействаме на стреса, напрежението и депресията в създалата се обстановка

В ситуация на здравна криза като тази,  физическата активност (в домашни условия или сред природата) и спортът са по-нужни от всякога,  твърди експертът по спорт и образование Васил Аргиров.

Ежедневно заливащата ни негативна информация, съчетана с въведеното извънредно положение, в условията на което възможностите за спорт са изключителни ограничени и променени, могат да отключват  психични разтройства, стрес, напрежение и депресия.

В момента голяма част от населението на България си стои по домовете, а  обучението на учениците е онлайн. Затворени са магазини, детски и спортни площадки, залите за тренировка временно са спрели дейноста си.

Затворени у дома, често посягаме към хладилника, а движението ни е ограничено между четирите стени на панелното ни жилище.

След месец с тревога може да открием, че вече сме с наднормено тегло и затластяване , занижен тонус и без настроение.  Заседяването вкъщи води и до още редица негативни последствия.

Според специалиста по спорт и образование Васил Аргиров ние можем да противодействаме на всички тези неблагоприятни отражения. Макар и затворени у дома, желаещите могат да продължат да спортуват.Той препоръчва  практикуване на спорт ПОНЕ три пъти седмично.

 Научно доказано е, че физическата активност подобрява с до 30 % функцията на мозъка и с до 20 % спомага за по-лесното усвояване на чужди езици.

Физическите упражения са изключително важни и полезни за учениците , които не само, че си стоят вкъщи, но се налага продължително време да останат пред компютъра.  Движението до един час на ден ще снеме напрежението, би ги разведрило, а така младите хора стават  по -прудуктивни и възприемащи по-качествено учебния материал.

Съветът на специалиста е, че  тренировка от порядъка на 40-50 минути, в които  са включени 10 мин. загрявка  и 10 мин. Стречинг,  е достатъчна за поддържане на нашето физическо и психическо състояние.

Редовните спортни занимания ще повишат нашия тонус, енергията и ще подобрят  настроението ни. Чрез физическа активност ще стопирате стреса, напрежението и депресията.

Спортът е един от най-добрите начини за подсилване на имунитета, който неминуемо е занижен заради зимата, липсата на  свеж въздух  и слънчеви лъчи.

 

 

Top