Тодор Чонов: Безопасните пътища в Пловдив са сред основните приоритети на Община Пловдив

Сред темите, разисквани на конференцията, бе процентът на безопасност на пътищата

„Един от най-важните приоритети в политиките на Община Пловдив е осигуряването на безопасни пътни артерии. Темата е изключително сериозна, защото става въпрос за опазване на човешкия живот, а няма по-важно от него“. –  Това заяви заместник-кметът Тодор Чонов по време на откриването на седмата по ред конференция на тема „Безопасна пътна инфраструктура“, която цели обмяна на опит и добри практики за намаляване на риска от пътно-транспортни произшествия.

Форумът се провежда в Хисаря и събра на едно място представители на държавната администрация, неправителствени организации, експерти и специалисти по пътна безопасност, както и собственици и управители на едни от най-големите фирми, занимаващи се с пътно строителство.

„Въпросът, който стои пред нас, местните власти, става все по-сложен за решаване с оглед на все по-голямата динамика на нашето ежедневие и все по-натоварения трафик във вътрешноградските и междуградските пътища в страната като цяло“, посочи още Тодор Чонов. По думите му чрез работата на Центъра за управление на трафика се регулира и контролира потокът от моторни превозни средства, давайки предимство на градския транспорт, но наблюденията са, че броят на автомобилите непрекъснато расте. Справките сочат, че по улиците и булевардите всеки ден се движат над 200 000 автомобила, а други 134 000 влизат, излизат или преминават транзитно през града.

Сред темите, разисквани на конференцията, бе процентът на безопасност на пътищата, като са изследвани всички пътища, а според данните един от най-опасните е Проходът на Републиката. Обсъдени бяха мерките, които да се предприемат за безопасността на движението за  намаляване на смъртните случаи чрез ефективно управление на пътната инфраструктура, осъществяване на превантивни ремонти, за които са подготвени 129 проекта, над 1000 км са извършени за 2020 г. ремонтни дейности.

Маркировката като фактор за безопасност на движението

Особено внимание беше обърнато и на полагането на хоризонталната маркировка, за която се изисква съобразяване с климатичните особености, както и изчакване на определените срокове след полагане на последния износващ слой асфалт.

„За по-голямата безопасност на движението Община Пловдив се грижи за хоризонталната пътна маркировка, особено внимание обръщаме на стотиците пешеходни пътеки най-вече около училища и детска заведения, поставяме мантинели, антипаркинг колчета. Опитваме се да маркираме все повече с шприц пластик, тъй като трайността на маркировъчната акрилатната боя със светлоотразителни перли е до 6 месеца, докато студеният шприц пластик издържа до година и половина“, заяви още Тодор Чонов.

Той подчерта, че Пловдив е град, където има паважна настилка по някои улици, което също е предизвикателство, защото върху нея боята се задържа за много по-кратко време, затова там продължава прилагането на експериментални технологии, като цветни павета или блокове, с които да се постигне по-дълготраен ефект.

„Нашият град е с една от най-добре развитие веломрежи в страната – близо 55 км, с което успяхме да разграничим велосипедистите от автомобилното движение на пътя и да го обезопасим в тази насока. Повишаваме вниманието на шофьорите посредством поставянето на светлинни знаци“, допълни заместник-кметът.

Той не пропусна да отбележи, че Община Пловдив има добър диалог и с останалите институции, които имат отношение към пътната безопасност – АПИ, ОДМВР, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и е в ежедневен контакт и координация с тях за подобряване на условията на движение по улиците.

Подобни статии

Top