Транспортът в Пловдив, трафик, карти и билети: Тодор Чонов се отчете

Ресорният зам.-кмет на Община Пловдив анонсира поредица от новини

Оценка на една година работа в рамките на новия управленски мандат и щрихите на бъдещата политика в сектора транспорта в града под тепетата даде ресорният зам.-кмет на Община Пловдив Тодор Чонов, предаде репортер на DCnews.bg.

Градски транспорт:

Пловдив е единственият град в страната с частен градски транспорт. От друга страна – няма друг голям град, с цена на масовия билет 1 лев, припомни двете ключови обстоятелства Чонов. „През последната година положихме сериозни усилия да дисциплинираме частните превозвачи, а автобусите са най0модерни и екологични„, подчерта той.

Чонов анонсира създаване на общинско търговско дружество, което да отговаря за управлението на транспорта в града, както и за продажбата на билети и карти. По думите му в договорите и сега е заложена точката, според която след въвеждане на пълната функционалност на билетната система превозвачите трябва да спрат да събират приходи от билети и да получават само средства за километър пробег.

От една страна, обаче, системата за градския транспорт така и не тръгна на 100% , от друга – за да оперира Общината с въпросните средства, тя трябва да стане приходосъберач, което налага необходимостта от създаване на въпросното дружество. А от трета страна договорът с фирмата – изпълнител на Транспортния проект изтича в края на годината и това развързва ръцете на администрацията за надграждане, подобрения, изменения и дори съдебни битки.

Що се отнася до последното, то зам.-кметът обясни, че се готви съдебен иск спрямо испанците от „Индра“, но отказа да даде подробности до момента, когато това не стане факт.

В края на годината изтича договора с „Индар“, станахме свидетели как системата не сработи, но до края на договора няма как Общината да прави подобрения„, обясни той.

Когато това се случи, обаче, се

подготвя обществена поръчка за надграждане продажбата на билети

Чрез: СМС по подобие на „Синя зона“; продажбата на транспортни карти чрез презареждане; продажба на билети чрез кредитни и дебитни карти; продажба на билети чрез мобилно приложение. Запазва се и възможността за закупуване на билети на място от шофьорите в автобусите.

Контрол над фирмите превозвачи:

От Общината отчитат, че 97% от курсовете на градскаи транспорт се изпълняват. Все пак са наложени санкции за пробег на стойност над 470 000 лева, а глобите за неспазване на обозначени спирки са за над 87 000 лева.

Оптимизиране на транспортната схема

Стремежите на Общината в това направление са за удължаване на автобусните маршрути до нововъзникналите квартали на Пловдив, съобразяване с икономическата реалност и обхващане на индустриалните зони. В края на годината изтичат договорите от областната и републиканската мрежата, там също се подготвя обществена поръчка, за да бъдат обхванати потоците от околните зони и населени места, обясни Тодор Чонов. По думите му целта е да се напаснат всички интереси за по-удобен транспорт, но и да се намали потокът от автомобили към Пловдив, защото (цитирам): „Над 5 000 000 превозни средства циркулират в града за месец“.

Трафикът в града под тепетата

Готви се обществена поръчка за надграждане и системата за управление на трафика в Центъра за управление на трафика. Идеята е на още 24 кръстовища да бъдат монтирани камери. Предстои и още 8 кръстовища да се сдобият със секции за десен завой.

Таксиметровите превози

От загуби заради кризата с коронавируса се оплакват и заетите в бранша, затова Тодор Чонов анонсира:

Първо – очаква се промяна на националното законодателство по отношение на таксиметровия данък, според която промяна браншът да плаща до 300 лева, а разликата до пълната сума на данъка да се поема от държавата

Второ – Община Пловдив работи по промяна цените на таксиметровите услуги, в момента се изготвят разчети, след което стойностите ще бъдат представени за гласуване на ОбС.

Паркиране и репатриране

Работи се за разширяване на паркоместата в града, макар паркирането все още е голям проблем, особено в Централната градска част и в междублоковите пространсва. За година са обособени близо 1500 нови места, разширява се обхватът на „Синя зона“, монтират се все повече паркинг автомати за прозрачност и удобство на пловдивчани и гостите на града. Кризата с коронавируса е оставила своите отражения и в това направление, припомняме, че зоната не функционираше за близо три месеца: според разчета през септември миналата година приходите са били в размер на 3 500 000 лева, към септември 2020 те са 2 754 000 лева. Средствата, постъпили от паркингите са както следва – 686 000 лева за миналата година и 490 000 лева за тази година.

Подобни статии

Top