Туристи от 80 държави на Асенова крепост

Асенова крепост

1/4 от посетителите  на Асенова крепост са чужденци

Туристи от над 80 държави са посетили националния паметник на културата Асенова крепост през изминалата година. На екскурзия до историческата крепост са били групи от Русия, Китай, САЩ, англо и френско говорящите страни. Имало и гости от Боливия, които включили специално емблематичния за Асеновград паметник в туристическата си обиколка из Европа.

И през 2019-та година Асеновата крепост остава най-посещавания туристически обект в Общината. Малко над 100 хиляди са туристите, които  е посрещнал паметникът. Обектът е реализирал печалба от 320 хиляди лева, като най-много пари са събрани от такса вход. Сумата е близо 300 хиляди лева. От продажба на стоки приходите са 45 хиляди лева, има и платена фотосесия за 700 лева.

„Рекламата, удълженото работно време, доброто обслужване и подобрената посетителска инфраструктура са част от причините, които привличат туристите на историческото място“, обясни Ивайло Мирчев, есперт в ОП „Туризъм“. Само за първите шест дни на Новата година 1200 туристи са се качили до крепостта, като 200 от тях са посетили националния паметник на първи януари. До момента сумата от посетителски такси е 6 хиляди лева.

Разработването на нови туристически маршрути и презентирането на нови обекти за посещение също допринасят за развитието на туризма в общината.

През последните две години Асеновград се превърна в предпочитана дестинация за културно -поклонически туризъм, което допълнително води до ръст на посещениията. Най-новият  проект е   „Свещената порта на Родопа“,  който обхваща източната част на Родопите и  включва тракийските светилища „Караджов камък“ и „Белинташ“, скалния феномен „Хайдут кая“ и  и Кръстова гора.

Целта ни е всички тези атрактавни за туристите природни феномени да ги обединим в един туристучески продукт и да ги превърнем в туристическа дестинация. Идеята не е само да се привличат посетители, но и да стимулираме развитието на местния бизнес“, каза директорът на ОП „Туризъм“ Димитър Кирков.

С печалба от 42 хиляди лева приключи финансовата година ОП „Туризъм“. Това е с 10 % повече в сравнение с 2018-та година. Приходите за миналата 2019-та са 357 хиляди лева.

Подобни статии

Top