Учителски синдикат е против да се дават пари от училищните бюджети за интернет към социално слаби ученици

Ако МОН иска да изпълни някакъв вид социална политика, нека осигури средства за това, настояват от Синдикат „Образование“

Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ направи национално проучване по повод готовността на образователни институции и учители за работа в електронна среда от разстояние.

На въпроса за притежание на служебен лаптоп, 44.5% от учителите са отговорили, че не притежават такъв, а 22,2% получават временно, като след това им ги прибират. Т.е. техническата осигуреност е на много посредствено ниво.

МОН разпореди дигиталните средства, които ползват учителите да се отключват със служебен акаунт, което обремени безкрайно много педагогическите специалисти, а 89,9% от тях смятат, че този вид контрол над учителите е дискриминация, защото няма друга сфера на държавни служители, които да са полагани на такъв контрол.

По отношение на техническите възможности на новораздадените дигитални средства /с които са обхванати около 5% от учителите/, 71,6% от респондентите смятат че техническите параметри са незадоволителни.

59,7 % от анкетираните са преминали през обучение за работа с електронни образователни платформи през последната година, но нито един учител не е бил обучаван в методика за работа в електронна среда, което би трябвало да включва и утвърден от МОН регламент за задължително използване на видеокамера, кога да се зачита присъствие на ученика в дистанционното обучение и още много други детайли на дистанционното обучение.

Програмата на МОН „Без свободен час – „Подкрепа на обучението от разстояние в електронна среда“ е пълен провал

Едва 39% от учителите са получили някакви средства от образователните институции за работа в електронна среда от своите домове, а 71% от анкетираните смятат, че Националната програмата на МОН „Без свободен час – „Подкрепа на обучението от разстояние в електронна среда“ е пълен провал и е унизителна за учителите.

Синдикат „Образование“ смята, че опитите на МОН да създаде програма за безплатен интернет на учители, при работа в електронна среда е претърпяла пълен крах и е категоричен, че ако от училищните бюджети се пренасочат средства за интернет към социално слаби и ромските ученици, то незабавно ще се започне подготовка за протести и стачки. В училищните бюджети няма такива средства, няма никакви финансови буфери и ако МОН иска да изпълни някакъв вид социална политика, нека осигури средства за това. Тази политика не е била съгласувана със Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ на отраслово ниво.

Учителите смятат, че възможността родителите да определят частично преминаване на детето им в дистанционна форма по семейни причини е лишаване на ученика от основно конституционно право.

По-малко от 10% от образователните институции имат техническа осигуреност за хибридно водене на учебния процес и синдикатът не подкрепя толерирането на този метод.

Учителите не подкрепят постоянното тестване, но проверката за антитела, за сметка на РЗИ, би помогнало за точна диагностика на ситуацията в училища и детски градини.

Синдикат „Образование“ ще отстоява образователните институции да работят в редовна форма и да затварят последни след МОЛ-овете, ресторантите, стадионите и градския транспорт и другите обществени сфери! При наличие на съмнения или заразен ученик и учител да се подхожда диференцирано, разумно и еднозначно от санитарните власти, а не хаотично, както го правеха досега!

д-р Юлиян Петров
Председател на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ 

Подобни статии

Top