В ОбС: Пробив под Централна гара или надлез? Засега само ПУП

Пробив под Централна гара или нов надлез ще се строят в района на жп-гарата в Пловдив?

Дебатите по темата в Общинския съвет днес се разгоряха около тази дилема. След среща между градската управа, общинските съветници и представители на НКЖИ вчера в общината, се разбрало, че Община Пловдив трябва изцяло да заплати строителните дейности по този проект от местната хазна. Това съобщи от трибуната зам.-кметът Розалин Петков, който днес заместваше кмета Иван Тотев на сесията.

Отчуждаването на имоти в Кючука спъва пробива на Централна гара (СНИМКИ И ВИДЕО)

„Ние не разрешаваме на НКЖИ да правят пробив или да оказват натиск на Община Пловдив. На срещата вчера възникна проблем, при който се оказа, че трябва да за сметка на община Пловдив да се направи преместването на колектор 2. Това ще доведе до нов ремонт на булевардите „Руски“ и „Васил Априлов“, което за нас е абсолютно неприемливо в близко бъдеще“, обясни от трибуната Петков. И призова:  „Затова ви моля да гласувате тази точка и да се направи този пробив или този надлез!“

След тези думи на Розалин Петков в залата се разгоряха бурни двучасови дебати.

Оказа се, че проектът на НКЖИ предвижда премахване на Бетонния мост, тъй като съоръжението не отговаря на изискванията за височина при високоскоростна жп-линия. Според някои от общинарите обаче това би могло да стане, след като бъде изграден нов, по-висок надлез, за да не се откъсва кв. „Кючук Париж“ от града. В противен случай, в продължение на много време, биха останали само две връзки към квартала – Коматевския възел и надлез „Родопи“, а това е абсолютно неприемливо, коментираха съветници.

Представители на повечето групи, с изключение на ГЕРБ, Кауза България и ДПС, се изказаха против приемането на предложението за промяан на Подробния устройствен план или плана за улична регулация на днешната сесия. Те поискаха отлагане на точката, докато позициите на общината и НКЖИ се изяснят напълно.

„С тези идеи на НКЖИ пловдивският район „Южен“ го чакат минимум две години да няма Бетонен мост“, коментира съветникът от Патриотичен фронт Слави Георгиев. И допълни: „Точката е символична: дали ще позволим на София да ни се месят или много скоро ще изградим алтернатива на Бетонния мост, която да осигури връзката с „Кючук Париж“.

Според лидерката на Съюз за Пловдив Дани Каназирева така внесеното предложение има много въпросителни и е несериозно да се гласува на този етап, тъй като няма яснота дали изобщо ще се реализира.

1 2

Подобни статии

Top