В празничното пазаруване: Важно е хората да реагират на всеки проблем!

Съветите на председателя на Комисията за защита на потребителите

При пазаруването за празничната трапеза, когато кошниците са по-пълни, потребителите трябва да следят какво точно се отбелязва на касата. Да внимават дали един продукт – случайно или не, няма да бъде маркиран повече от веднъж или видяната на щендера цена няма да се окаже по-висока на касата. Това препоръча председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред телевизия Bulgaria ON AIR.

Сред най-търсените за подаръци тези дни са детските играчки. Те също попадат сред стоките, които могат да бъдат върнати, ако са закупени през инернет, припомни Маргаритов. Важно условие, обаче, е да не бъдат ползвани за игра преди това.

Председателят на КЗП апелира при проблеми с резервации за празниците хората да реагират. Първо – към търговеца, а ако проблемът не бъде решен, към контролните органи.

„Ако потребителят сигнализира своевременно, извършваме проверки с нашите дежурни екипи. Тогава е по-лесно за нас, освен да установим нарушението и да наложим санкция, но и да съдействаме на потребителите да получат компенсация за това, че са им били причинени неудобства“, посочи той. „Имаме конкретни примери в нашата дейност, в които сме постъпвали така и в крайна сметка потребителите са оставали все пак удовлетворени като краен резултат“, добави Маргаритов.

За какво най-много се оплакват потребителите?

Жалбите са свързани предимно с гаранционната отговорност, но понякога и с ограничаването на законови права на потребителите, туристически услуги и пр.

Подобни статии

Top