Важно! Билетите за градския транспорт само и единствено от апаратите в автобусите

От следващата седмица кондикторите в пловдивските рейсове ще дават указания, но няма да късат билети

От следващата седмица билетите за градския транспорт ще се продават единствено и само от
апаратите в автобусите. За това се договориха по време на среща заместник-кметът по
„Транспорт“ Тодор Чонов, директорът на ОП „Организация и контрол по транспорта“ Пламен
Вълков и превозваческите фирми в Пловдив.

Кондукторите в автобусите вместо да късат билети от кочани ще показват на пътниците как да получат своите билети, заплащайки с монети от 10, 20, 50 или 1 лев, като трябва да уточняват, че сумата трябва да е точна, защото машините не връщат ресто. Гражданите ще бъдат информирани за това и чрез съобщения по таблата в автобусите.

Частните превозвачи заявиха, че ще окажат пълно съдействие на служителите на Община
Пловдив, които, от своя страна ще проверяват за нередности, както и за това дали и къде
електронната система не сработва. Изцяло са подменени SIM картите в автобусите, с което свързаността между информационните табла по спирките, превозните средства и Центъра за управление на градския транспорт, ще се подобри.

В момента усилено работим по надграждане на системата от следващата година, като
въведем по-лесни начини за заплащане на билетите – чрез мобилно приложение, например„,
обясни Тодор Чонов. Той допълни, че в момента служителите на ОКТ тестват гласовото
съобщаване на автобусните спирки в самите автобуси, както и на спирките за това коя линия
идва. „Това е нещо изключително полезно за гражданите, особено за онези, които са с нарушено зрение. Надяваме се чрез съвместните усилия на общината и превозваческите фирми да покажем, че електронната система в градския транспорт работи и е устойчива след последно направените корекции от испанската фирма Индра„, уточни заместник-кметът.

По време на днешната среща беше обсъдена и възможността за така наречения „довеждащ
транспорт“, при който големи автобуси на градския транспорт на Пловдив да обслужват
жителите на по-близките до града села, а с по-малки бусове ще се достига до по-отдалечените,
каквито са Лилково, Бойково, Свежен и т.н. Предстои транспортните фирми съща да дават
своите предложения за реализация на идеята. „Целта ни е изцяло да защитим интересите на гражданите, да осигурим редовен автобусен транспорт от и за Пловдив, като по този начин намалим автомобилите, които всеки ден навлизат с хиляди в нашия град. По този начин ще облекчим трафика и ще понижим количеството на вредните емисии във въздуха“, сподели Тодор Чонов.

10-годишните договори за фирмите, които обслужват областната транспортна схема изтичат до края на годината и предстои да се обяви нова процедура по Закона за обществени поръчки, като за целта ще се търсят варианти за актуализиране на маршрутите и разписания, които обхващат максимално повече пътници.

Подобни статии

Top