Вежди Рашидов като творец и колекционер в изложбата „Страсти“ на ГХГ-Пловдив

Негови авторски рисунки, скулптури и акварели ще бъдат подредени на втория етаж в галерията.

Градска художествена галерия – Пловдив ще покаже експозицията „Страсти“,  представяща Вежди Рашидов като творец, но също така и като колекционер. Това ще се случи от днес до 15 октомври 2019 г.

Вежди Рашидов: Много ми се искаше в Пловдив цяла година да е празник за хората (ВИДЕО)

На първия етаж ценителите ще видят западноевропейска живопис от 17, 18 и 19 век – част от голямата лична колекция, която артистът събира с почти същата страст, с която създава собствените си произведения. Негови авторски рисунки, скулптури и акварели ще бъдат подредени на втория етаж в галерията.

Изложбата се осъществява по покана на Градската галерия и е акцент в програмата на Есенния салон на изкуствата на община Пловдив за 2019-а – годината, когато градът е Европейска столица на културата.

Ако качествата на богатото творчество и международната известност на Вежди Рашидов са добре познати, то пристрастеността му към колекциониране на произведения на изкуството до неотдавана оставаше скрита за широката публика.

Картините са на автори от Холандия, Белгия, Франция, Италия и Германия, а сред най-ценните е гравюра от Рембранд. С години произведенията са издирвани, купувани, реставрирани, докато назрее моментът да се срещнат с българските почитатели на изкуството.

Оценка на качествата на скулптора Вежди Рашидов още през 80-те години на 20 век дава прочутият му колега със световно признание Сезар Балдачини: „….Той е човек с невероятен темперамент…с такава сила и заряд…Това, което прави, е прекрасно…докоснато от експресионизма… Той носи у себе си всичко най-необходимо за един велик творец….Очевидно е колко много културни слоеве присъстват в творбите му. Той е един от неокласиците на нашето време“.

Артистът Вежди Рашидов е въздействащ и разпознаваем не само в своите пластики. Неговите характерни деформации на формата са отличими в рисунките и акварелите му.

По повод работата си с различни техники и материал той подчертава: „…Много често си задавам въпроса: „Кой материал е по-удачен?“ Всеки материал е толкова деликатен, колкото е деликатна мисълта на човека. Ако материал и мисъл могат да се покрият, тогава се получава наистина едно произведение. И то сериозно.“

Подобни статии

Top