Виолета Комитова: Има индикации, че на 300 м преди мястото на катастрофата на АМ „Струма“, е имало теч на гориво

Участъкът не е магистрала, нито скоростен път, а широк, хубав междуградски път, каза министърът

„Има индикации, че на 300 метра преди мястото, на което стана катастрофата с автобуса от Република Северна Македония, е имало теч на гориво, както и пушек. Не съм го видяла с очите си“, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова пред NOVA.

„В деня на катастрофата, миналия вторник, възложих проверка и докладът беше готов след една седмица, каза още Виолета Комитова. Установихме, че участъкът не е магистрала, нито скоростен път, а широк, хубав междуградски път. Трябва да се движим с повишено внимание. От друга страна качеството на настилката е много добро, грапавостта, коефициентът на сцепление е с доста добро качество, в нормите е. Мантинелата е в норми от 2002 г., информира тя. Към днешна дата е подновена маркировката само в средната осова линия. 

Трябва сериозна, системна инспекция на цялата републиканска пътна инфраструктура, която е 20 хил. км. Трябва да очертаем рисковите места, след това приоритетно да планираме за ремонт, но не ни е възможно едновременно да сменим всички мантинели“, подчерта регионалният министър.

„Чухме много експерти по пътна безопасност. Някои ни внушиха, че тази катастрофа е станала, защото е нямало достатъчно боя по маркировката, което не го отричам, коментира арх. Комитова. Полагането ѝ е възложено на две фирми през април, за да се използва лятното време. Те не са си изпълнили задълженията и са закъснели със срока. Затова са санкционирани 2 пъти“, информира тя.

„Цената за маркировка от 60 километра в този участък струва 1,2 млн. лв. В мокро време не може да се полага„, каза още регионалният министър.

„Много са причините и след като се анализират, тогава ще кажем кой е виновният“, подчерта министър Комитова.

В отговор на въпрос за проблемите с почистването на републиканските пътища от сняг през вчерашния ден регионалният министър коментира, че има много организационни проблеми. Тя попита кой е трябвало да контролира с какви гуми се е движил румънският тир, който затрудни движението по магистрала „Хемус“, и напомни, че в страната има 11 институции по пътна безопасност, съобщават от пресцентъра на МРРБ.

„При толкова много институции, кажете кой е отговорникът“, запита риторично министърът.

„Виждам понятие пътна безопасност, което е сложно, от национална сигурност, от национален приоритет, и виждате как с него се търгува. За това се получат пари, излиза, че ни продават „пътна безопасност – менте“, заяви Виолета Комитова.

Снимка: МРРБ

Подобни статии

Top