Яйцата за закуска намаляват апетита през деня

Консумацията на яйца за закуска всяка сутрин, засища и помага за поддържането на добро телесно тегло

Според редица проучвания, обаче, голям процент от хората пропускат най-важното хранене за деня, което води до липсата на енергия, раздразнителност и наднормено тегло.

Експерти от университета на Мисури установяват, че закуската, богата на протеини, значително подобрява контрола на апетита и намалява желанието за нездравословното хранене през останалата част от деня, богато на мазнини и захар.

В проучването взимат участие 20 души, с наднормено тегло или затлъстяване, на възраст между 18-20 години. Доброволците са разделени в две групи. На първата група е съставен хранителен режим включващ закуска, богата на протеини, а на втората – закуската е премахната от дневното меню.

Закуската включва консумацията на варени или пържени яйца, кисело мляко, извара, филе и др.

Преди времето, отредено за вечеря, изследователският екип сканира мозъците на доброволците с помощта на магнитен резонанс. Целта е да се проследят мозъчните сигнали за контрол и мотивация, задвижващи желанието за хранене.

Групата, консумираща протеини на закуска, показва намалена мозъчна активност на центъра, отговорен за апетита. Това означава наличие на контрол върху желанието за консумацията на храна.

Закуската с високо съдържание белтъчини намалява желанието за тежка и калорична вечеря, обяснява изследователския екип.

Според диетолозите балансираният режим трябва да включва от 3 до 5 хранения на ден, като първото от тях задължително е закуската. Тя трябва да доставя на организма около 25% от дневния прием на енергия.

Подобни статии

Top