Йордан Иванов: Таксите не трябва да се вдигат, докато не се реформират харчовете на общината

Според него не трябва да се преминава към увеличение на услугите, без да се подобри качеството

Таксите не трябва да се вдигат, докато не се реформират харчовете на общината. Така областният управител Йордан Иванов коментира намеренията на местната власт да вдигне драстично почти всички такси и услуги, сред които пътуването с градския транспорт, паркирането в „Синя зона“, различни административни услуги и налози за бизнеса. Според него не трябва да се преминава към увеличение на услугите, без да се подобри качеството и преди да се направи анализ за неефективните назначения и целесъобразността на решението.

„Вижте, аз имам трайна, последователна позиция, на която няма да изневеря, а именно, че такси, цени за услуги, обществен транспорт, синя зона, не трябва да бъдат повишавани, докато не се реформират харчовете на община Пловдив. Тези услуги е възможно да бъдат повишени едва тогава, когато първо проверим как харчим, проверим целесъобразността на харчовете и неефективните назначения в администрацията и едновременно с това се повиши качеството на услугата. Защото няма никакво обяснение защо „Синя зона“ има толкова служители при условие, че може да се заплати с SMS, паркомат и едновременно с това има служители, които стоят и късат талочнета“, посочи Иванов.

„Искам да припомня, че „80% от приходите за синя зона са от изпратени SMS-и и 20% – от талончета, скъсани от служители. Докато в разходната част на бюджета, 80% от разходи са за служители, 20% – за други дейности“, допълни областният управител, който доскоро беше зам.-председател на Общинския съвет от Демократична България.

По думите му има нещо сбъркано и не трябва пловдивчани да плащат за тази грешка.

За обществения транспорт, там имаме системен, методичен проблем, който е на ниво неосъзнаване на обстоятелството, че качествеиня обществен транспорт влече след себе си качествен живот в града. Не се осъзнава факта, че едно евро, вложено в обществен транспорт, се връща в рамките на 4 години по 4, през други инвестиции в града. Повишаването на билетчето е възможно само след сериозна реформа и когато пловдивчани се возят в автобуси за 100 милиона, особено в условия на неясни харчове от страна на превозвачите.

„Пътят да свалим цените на таксите е електронизация на услугите. Една такса трябва да бъде съобразно разходите за извършването й. И тук имам много сериозни притеснения за законосъобразността на това решение“, каза още Йордан Иванов и допълни: „Не знам как община Пловди ще обоснове това повишаване“.

Той беше категоричен, че ще следи отблизо това.

„Страхувам се, че е необходимо на първо място реформа за предоставянето на услуги и след това нови цени на таксите„, подчерта Иванов.

Подобни статии

Top