Затварят бул. „Васил Априлов“ заради пробива под жп-гара (СНИМКА И АУДИО)

Пробивът под жп-гарата в Пловдив ще бъде факт до края на 2021 година.

Това заявиха категорично днес пред журналисти под тепетата директорът на НКЖИ Красимир Папукчиев и ръководителят на проекта Иван Бакалски. Стартът на строителните дейности ще бъде в началото на 2020 година, като през цялото време на строителството Бетонният мост ще се ползва като пътна връзка между централната и южна част на града под тепетата.

Мостът ще бъде съборен едва през 2022 година, след като изцяло приключи изграждането на пробива, разширението на ул. „Кукуш“ в Кючука, както и на връзката Модър-Царевец, допълни Папукчиев. По думите му след изграждането на пробива, Пловдив ще се обособи като важен транспортен хъб в Южна България, с много добра инфраструктура. Шефът на НКЖИ допълни, че след приключването на трите етапа по жп-трасето между Елин Пелин и Септември, пътуването от Пловдив до София с влак ще продължава най-много 1 час.

45 млн. лв. ще струва изграждането на пробива под гарата.

15 млн. лв. е трябвало да плати общината за построяване на входовете и изходите на съоръжението, но през последните две години НКЖИ е успяла да намери допълнително финансиране по европрограми и общинската хазна няма да бъде натоварена с тези средства, уточни кметът Иван Тотев.

800 метра е дължината на участък, в който ще има строителни дейности, стана ясно днес. Подземната пътна връзка ще бъде източно от пешеходния подлез на гарата, който ще бъде запазен. Още три пешеходни връзки ще има през високоскоростната жп-линия – на входа на гара Пловдив, където линията се отклонява за Филипово, малко преди Коматевския надлез, и на пешеходния прелез на ул. „Авксентий Велешки“ към Сточна гара, където в момента се пресичат през пешеходен прелез пет коловоза. Преходите ще бъдат изпълнени с три пасарелки, построени по всички европейски изисквания. Те ще разполагат и с асансьори за майки с колички и хора с увреждания.

По настояване на община Пловдив пробивът ще се увеличи с още 100 метра, за да се направят по 2 локални платна в участъка от ул. „Тракия“ до ул. „Велико Търново“. Така ще се осъществят връзките между бул. „Васил Априлов“ и колелото на гарата.

1 2

Подобни статии

Top